menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Help mijn strelitzia

Ga naar meest recente reactie

jungle

Jungle

de bladeren van mijn strelitzia krullen op en ik weet echt niet wat ik moet doen heeft iemand ervaring fons messchien help me dan
vrijdag 21 augustus 2009 - 10:01
kamiel2

Kamiel2

Beste jungle
Ik heb dit verschijnsel ook als ze in de zon staan of het smiddags te warm wordt, savonds en smorgens is dit dan voorbij, ik heb winst gemaakt met ze in de schaduw en uit de wind te zetten, ze komen dan ook van binnen al 4 jaar en dit is het eerste jaar dat ze op aanraden (hier op dit forum) buiten gezet zijn, verder zijn ze mooi groen en is er niks verkeerd, bloemen heb ik nog niet gehad, maar heb geduld dit kan een aantal jaren duren 5-tal ongeveer zover ik weet,
een tip! als je op deze pagina rechtsboven in het zoekvak strelitzia intikt en laat zoeken krijg je een ganse lijst met topics over deze bloemen, hier staat misschien wel wat in ddat je eventueel zou kunnen gebruiken. je moet natuurlijk na ieder topic gelezen te hebben terug strelitzia intikken en terug zoeken (je kan strelitzia kopieren en terug plakken natuurlijk dan hoef je altijd niet in te tikken)
Ik hoop dat ik je wat kunnen helpen heb!
groetjes
Kamiel

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 23 augustus 2009 - 08:48
zourky

Zourky

Het is van volle zon dat de bladeren krullen en die krul blijft,de oude bladeren afsnijden en in de plant in de schaduw zetten,bij mij gaan de planten in Mei naar buiten en komen pas terug binnen in de veranda als de eerste vorst op komst is.
groetjes Richard
zondag 23 augustus 2009 - 12:47
kamiel2

Kamiel2

Wat je zegt is inderdaad waar Richard, het is daarom dat ik mij ook geen zorgen meer maakte, ik had bij iemand een foto genomen van bloeiende planten en daar waren de bladeren ook opgekruld, maar indien je iets moest verkeerd zien aan mijn planten, laat het dan weten hé! ik zou er ook zo graag eens een bloem in krijgen om die dan aan mijn vrouw te geven, ze ziet die graag en zo is mijn interesse begonnen,
prettige zondag nog

Kamiel
zondag 23 augustus 2009 - 14:05
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
Dag Kamiel,ik heb mijn planten in grotere potten gezet,dat was één wortel onderaan in de potten,die van ons zijn ook gekruld maar volgende zomer zet ik ze in een overdekt gedeelte van de volière,zodat ze geen volle zon meer krijgen.
groetjes Richard
zondag 23 augustus 2009 - 18:52
kamiel2

Kamiel2

Dank U Richard,
Mijn planten heb ik ook al in grotere potten gezet omdat de kleinere pot al begon te zwellen van de wortelgroei, maar als ik goed naar je foto kijk heb ik de indruk dat jouw blad er toch anders uitziet dan de mijne, zou het kunnen dat ik een andere soort heb, alsook staan die recht en die van mij hangen zo doorgebogen, zou dit kunnen liggen aan de verzorging, kan je een korte beschrijving geven hoe jij je planten verzorgd, water geven, meststoffen en misschien nog iets anders dat je er aan doet, alsook zeker de tijdstippen en de hoeveelheden, als het mogelijk is.
Ik heb ook al een klein plantje gekocht bij Bakker maar dat staat nu binnen (om eens eentje van hier te hebben) want de mijne komen van Tenerife in die kleine potjes en zijn nu 4.5 jaar oud, alsook heb ik zaad gekregen van iemand en dit half juli gezaaid zoals beschreven op het net, (zaaien van bananan,stretzelia enz.) ook in cocopeat potgrond zoals beschreven, hier is nog niks te zien, nog even geduld denk ik? van deze zaadjes heb ik de moederplant gezien en die stond op die moment met 5 prachtige bloemen, dus zeker een soort die het hier zou moeten doen, ook heb ik van de zaadjes het gekleurde baardje afgetrokken. Ik heb hier op het net al gelezen dat er sommigen zijn die na 3 a 4 weken al gekiemd zijn, hier ga ik de 6e week in, ik heb ook al gelezen dat het maanden kan duren alvorens ze kiemen en plantjes geven.
Als het niet teveel gevraagd is had ik toch graag iets meer geweten over hoe jij je planten verzorgd.
Nog een prettige zonnige dag
en alvast bedankt
Kamiel
maandag 24 augustus 2009 - 08:45
zourky

Zourky

Beste Kamiel,de planten worden al eens gegoten met vloeibaar mest voor bloemen dat doet gewoonlijk mijn vrouw,en een keer of drie per jaar werk ik door de grond boven in de pot van dat gedroogd koemest in korrel vorm,en verder niets water als het niet regent maar ze kunnen wel wat droogte aan de wortels zijn dik en bevatten veel vocht,verder kijk ik er niet naar om ze stonden in de volière en in volle zon daarom zijn de bladeren gekruld.De plant in de groene kuip was de kleinste die we mee gebracht hadden en is nu de grootste,maar zoals u ziet het is wel een ander blad dan de twee in de witte potten,de bloem van de grootste was ook merkelijk groter dan van de andere.Nu staan er al een zeven bloem knoppen zichtbaar voor volgend jaar,de bloem komt uit het blad en een nieuw blad komt midden uit de plant,
groetjes Richard
maandag 24 augustus 2009 - 16:08
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 24 augustus 2009 - 16:10
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
hier ziet u één bloemknop en één nieuw blad.
maandag 24 augustus 2009 - 16:14
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
nog een bloemknop die komt uit het blad en een nieuw blad komt uit het midden van de plant,heb je nog vragen doe maar ik beantwoord ze graag en met plezier,goede potgrond,wat mest,en water meer kan je niet doen,hoeveel soorten er zijn van deze planten weet ik niet,maar ik heb wel een plant waar de bladeren meer eindigen op een punt,en van de andere die eindigen meer afgerond en de planten zijn iets kleiner.
groetjes Richard
maandag 24 augustus 2009 - 16:26
kamiel2

Kamiel2

Dank U wel Richard
Ik heb gezien dat jij de planten ook verstevigd met opbinden,
ik heb dit trouwens nu ook al gedaan en hoop het beste, dit zien er zo'n sterke planten uit, daar tegen zijn de mijne sukkelaars, dat koemest wist ik ook al, maar 3x per jaar? en dan nog regelmatig met bloemenmest gieten, dat wist ik zeker niet, ik zal eens proberen,
een vraagje nog: dat plantje van Bakker (over gesproken hiervoor) in huis, dat nieuwe blad krult ook, heb je raad? indien je graag een foto hebt? geef een seintje!
bedankt voor de raad
Kamiel
vrijdag 28 augustus 2009 - 14:04
zourky

Zourky

Hallo Kamiel,de planten in de grote kuip had ik op gebonden,ik had een plant gescheurd en bij het terug planten in de kuip in verse potgrond hingen zij langs één kant daarmee heb ik ze vast gebonden,maar eens terug goed in geworteld doe ik de koorden terug weg.Dat plantje waar je over sprak waar het blad ook van krult is waarschijnlijk ook van te felle zon.Zon is goed maar zoals ze dit jaar haar best heeft gedaan dat is voor vele planten een ramp,zeker planten die we in de winter moeten binnen houden,en dan naar buiten is voor vele te erg,mijn banaan planten die doen het goed en de warmte of de zon doet hen niets.Ik weet nu niet welk plantje van Bakker je bedoeld een foto mag een naam is ook al goed.
groetjes Richard
vrijdag 28 augustus 2009 - 16:39
kamiel2

Kamiel2

Nogmaals bedankt Richard
Dat plantje waarover sprake van Bakker is ook een strelitzia, (foto hierbij) opgelet dit staat binnen achter een venster met een gordijn, dus felle zon? (voor de foto heb ik het buiten gezet voor de belichting)
Ik denk dat ik iets misdoe of te weinig doe, zoals ook, jouw stengels van de bladeren staan min of meer recht en bij mij hangen die doorgebogen het is net of die zijn te zwak! (zie vorige foto). daarom zou het misschien kunnen zijn dat ik iets meer moet mesten om ze sterker te maken, vroeger kregen die bijna geen mest, ik ben zeer voorzichtig met die planten want ik heb er in het verleden al een paar verprutst, en nu ik zover gevorderd ben, 4 jaar oud wil ik toch niet te veel risico nemen,
ik had hoegenaamd geen groene vingers (geen tijd) maar met het brugpensioen ben ik mij meer en meer met de tuin en de bloemen beginnen bezighouden, met goede en slechte resultaten, want ik moet nog vééél leren, nog wel dat dit forum bestaat!!
Hoe veelvuldig giet je vrouw dan met vloeibaar plantenvoedsel, ik ga dit eens trachten na te doen, ik zal vlug zien of er resultaat is, ja dan neen! De grote planten hebben ook nooit buiten gestaan dit is het eerst seizoen daarom dacht ik die zijn niet sterk genoeg, want nu moeten ze regen en wind verdragen, in huis niet natuurlijk, maar op die maanden zou ik toch al verschil moeten gezien hebben denk ik!
Als ik verkeerd denk verbeter mij dan maar, want het is om bij te leren nietwaar!!
veel groetjes
Kamiel

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 29 augustus 2009 - 09:19
zourky

Zourky

Om de maand geef ze de planten in potten wat vloeibaar mest in het water,maar Kamiel krijgen jou planten niet te weinig water en dat ze daardoor hun bladeren laten hangen.In het begin van de lente heeft het tamelijk goed geregend en onze strelitzias
stonden buiten zoals anders met een schotel onder de pot dagen later stond het water nog in de schotels,ik dacht dat moet nu ook niet dat ze kletsnat blijven staan,en heb de schotels weg genomen zodat het overtollige water weg kon dus ze kunnen wel wat water verdragen.Die foto hierboven de drie onderste bladeren zo groot was het plantje dat wij van Madeira mee gebracht hadden plus nog twee planten en die waren groter en dan nog zonder aarde in een plastiek zak en de valies in,wel dat klein plantje is nu de grootste in de groen kuip,het heeft wel een jaar of vier a vijf geduurd
voor aleer we een eerste bloem hadden.Verder volgens mij zijn het gemakkelijk te houden planten,van gans de zomer water en al eens wat mest en verder niets.
Ik geloof in die groen kuip daar staan aan een stuk plant al drie bloem knoppen dat was in feite maar één plant, in het opgroeien kwam er een zij tak bij maar die groeide
nog al schuin,toen heb ik hem gescheurd en in de groen kuip gezet,en opgebonden om ze recht te houden.Die groen kuip dat was wel zo een ton die ze in Heist Opdenberg op de markt verkochten,ze waren in het groen en in het blauw,ik heb er een stuk afgezaagd ,twee handvaten er in ,onder enkele gaten voor het water en klaar,die ton hef ik niet op ik schuif ze op zo een karretje met twee wielen,is er iets gewoon vragen,soms zijn er die zeggen kijk op google,ik weet daar vind je veel maar als men dat moet doen dan moet het forum er niet meer zijn,en dat vind ik juist goed,vragen en antwoorden.
groetjes Richard
zaterdag 29 augustus 2009 - 10:53
kamiel2

Kamiel2

dank U wel voor de mooie uitleg, het zou inderdaad kunnen kloppen wat U zegt dat ze te weinig water krijgen! er is mij in het begin van het seizoen hier op het forum aangeraden om ze eens te verwaarlozen en dus ben ik heel zuinig geworden met water geven, alsook heb ik de onderleggers omgedraaid om al het overtollige water te laten wegvloeien, ik zal dat zo laten maar hun meer water geven, en ook zoals jullie elke maand wat vloeibaar mest, misschien zullen mijn andere planten dan ook beter komen want ik heb zowat alles staan, maar in principe is er niks die weelderig staat, zoals aronskelken in pot bijvoorbeeld, 1 bloem op 7 planten dat is wat weinig hé!
dit is gekomen door onze orchideeen ik gaf die vroeger altijd teveel water en moest bijna niks anders doen dan naar de winkel lopen, dit is nu aangepast en alles staat piekfijn met een zeer lange bloeiperiode,
Ik heb het al gezegd, ik moet nog veel leren, eerst de planten verzuipen en nadien ze laten verdorsten, en denken dat alle planten dezelfde zijn, zo is het niet, dat heb ik trouwens het laatste jaar al goed ondervonden,
Ik leer bij, en nogmaals bedankt voor je uitleg, zoals je zegt, verwijzen naar internet is zo onpersoonlijk, Ik lees hier dat je ergens de kanten van Heist Opdenberg moet gevestigd zijn (daar zijn wij vroeger nog Oudejaar gaan vieren verschillende keren in de Dietshoeve misschien bestaat dat tot zelfs niet meer?) Ik ben van Oost-Vlaanderen kanten van het Donkmeer (moet je eens naar googlen)
nog een prettig weekend
groetjes
Kamiel
zaterdag 29 augustus 2009 - 13:15
zourky

Zourky

Aronskelken gewoon de witte,die staan hier ook buiten in volle grond,bij de eerste vorst snijd ik alles 5cm boven de grond af,een dikke laag turf er op en een plastiek om alles droog te houden,na de winter komt hj terug boven met bladeren en bloemen hij mag niet bevriezen want dan is het niets,daarom vind ik noppen follie OK,mijn agapantussen blijven ook buiten en hebben de voorbije winter goed overleefd wel met vier lagen noppen follie en alles blijft buiten,ook snijd ik alle bladeren af ze worden anders toch rot .Ik woon in Herent (bij Leuven )ge hebt Beisem-Veltem-Winksele-en Herent al die dorpen zijn nu allemaal Herent ik ben geboren in Veltem en voor mij blijft het Veltem.
groetjes Richard
zaterdag 29 augustus 2009 - 14:40
kamiel2

Kamiel2

De witte heb ik ook staan, al een paar jaar, in volle grond, is al een grote plant geworden ik heb vele bloemen elk jaar, ik doe ongeveer hetzelfde, voor de vorst afsnijden, de bladeren erover leggen, en dan een ganse zak tuinschors of mulch over gieten, heb elk jaar veel bloemen. De andere (zantedisia)die staan in potten, dat zijn dan kleurtjes gele bloem, zwarte kelk, en nog andere soorten, mijn vrouw kiest en ik maar planten nietwaar, dit is dit jaar dik tegengevallen, heb een mail naar Bakker gestuurd en zonder commentaar een waardebon gekregen!
Agapantussen ken ik niet maar zal dat eens opzoeken, trouwens ik heb toch geen plaats meer, alles staat vol.
Nog een vraagje of 2:
Herent, daar is Henkel dacht ik, chemische produkten en waspoeders, ben daar nog geweest op bezoek als klant!
Die foto, is dat jouw Duitse herder, mooie beest trouwens, spitse oren en de kleuren, heb dit vroeger ook gehad, is er niet meer en spijtig genoeg, het kan nu niet meer want mijn vrouw is niet geweldig mobiel dus zo een beest in huis is niet meer mogelijk (door hun vriendelijkheid er over vallen, dat is niet de bedoeling nietwaar) en in een kot steken dat is niks voor mij!!!
als ik nog een vraagje heb zal ik wel aankloppen!!
Trouwens, had ik ook al gezegd dat ik strelitzia gezaaid had, en het eerste is nu aan het boven komen, dat doet plezier!!!!
tot later eens en nog een prettige zonnige zondag
Kamiel
zondag 30 augustus 2009 - 12:34
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
Dat zijn onze twee rakkers de grote 13 jaar en de kleine2 jaar,zij hebben ook geen kooi zij leven bij ons in huis en tuin.De henkel die jij kent bestaat niet meer,dat heeft de gemeente verbouwt tot woningen,ze zijn er nog aan bezig en het valt goed mee,je zou het niet meer herkennen.
groetjes Richard
en veel geluk met je gezaaide strelizia
maandag 31 augustus 2009 - 13:26
kamiel2

Kamiel2

ik hoop het ook dat die strelitzia iets wordt, ik heb er 7 gezaaid en 1° komt bovenpiepen! even afwachten wat de andere doen! (dus inderdaad geduld is een mooie deugd!!!!!)

Hallo zeg, wat een mooie herder!!!!!! dit is toch wel een kompetietiehond?
13 jaar, de mijne is gestorven op 10, op 9 hem laten opereren aan tepelkanker, eerst was het goed maar een 10 tal maanden nadien is er uitzaaiing vastgesteld en dan heeft het niet lang meer geduurd. Ik heb geen scanner om foto's door te sturen!! Ze was ook mooi!!
De kleine is ook mooi! maar kleine honden zijn mijn ding niet! komen die 2 dan goed overeen? of ist af en toe eens oorlog??

bedankt voor alles, ik hou je wel op de hoogte van het verdere verloop met de planten, het is ook net of met wat meer water te geven en eens extra gemest te hebben (vloeibaar) dat de bladeren zich inderdaad aan het rechtzetten zijn, het kan een gedacht zijn, maar ik heb die indruk!!

nog een prettige regenachtige dag, hier is dat nodig want het is hier maar zandgrond!
groetjes
Kamiel
groetjes

dinsdag 1 september 2009 - 12:57
Mark Arts

Mark Arts

Hoi wie kan kij helpen.?
Mijn plant staat nu 6 weken in mijn huis. Is 15 jaar oud.

Heb blad begint te scheuren en te krullen. Wat gaat er mis?

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 7 februari 2019 - 14:34
Mark Arts

Mark Arts

Hier is de watermeter. Is dit goed,?

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 7 februari 2019 - 14:35
Mark Arts

Mark Arts

Wel de 2e bloem op komst.

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 7 februari 2019 - 14:36
kamiel2

Tekst aangepast

Kamiel2

Beste Mark,
Wat bedoel je 15 jaar oud en 6 weken in huis? Waar heeft die ervoor dan gestaan?
Om dat ene blad zou ik me geen zorgen maken (als het maar 1 blad is natuurlijk) kan misschien natuurlijke afsterving zijn? (ik zie daar toch een nieuwe stengel verschijnen)
Ik persoonlijk zou dat blad verwijderen, om eventuele voortzetting tegen te gaan, als er zowiezo al iets aan de hand is? Er zijn nieuwe bloemen op komst dus moet ze zich goed voelen!!!
Vochtigheid ziet er voor mij oké uit!
Wens je nog veel bloemen want dit zijn heel mooie exemplaren.
veel groeten
Kamiel
vrijdag 8 februari 2019 - 12:44
MejAnn

MejAnn

Dit jaar heeft mijn Paradijsvogelplant 8 bloemen gegeven. Maar één voor één zijn ze allemaal na een week verdord. Ik heb hem nochtans net verpot en geef hem elke week water. Te weinig zon? Hij staat voorlopig binnen, en durf hem nog niet buiten te zetten.
Hij scheidt ook wit poeder/plaksel af, moet ik mij daar vragen bij stellen?
woensdag 27 maart 2019 - 22:31
kamiel2

Kamiel2

MejAnn
Kan dit insect zijn?
Spint bijvoorbeeld? of schildluis?
Spint zit normaal boven aan het blad, schildluis zit lager, met de goeie produkten perfect op te lossen.
Buiten zetten? daar heb je gelijk in want dit is nog veel te vroeg!
veel groetjes
Kamiel
donderdag 28 maart 2019 - 12:39
Charlottem

Charlottem

Wie weet wat er met onze strelizia aan de hand is? De bladeren worden bruin en krullen helemaal op. De plant krijgt nog wel nieuwe bladeren.

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 28 februari 2021 - 13:15
kamiel2

Kamiel2

Beste Charlottem,
Zou je niet denken dat dit natuurlijk afsterven is?
Als je ziet hoe de nieuwe bladeren zich mooi ontwikkelen, ik persoonlijk zou er mij geen zorgen over maken en gewoon de slechte bladeren wegnemen (afsnijden), indien dit verder blijft duren eens al het slechte verdwenen is dan zou ik me zorgen maken en eens uitzoeken wat er misschien kan veranderd zijn in behandeling of verzorging of misschien insecten, als je de bladeren wegneemt dan ze zeer goed controleren op insecten al denk ik niet dat dit het geval is.
Ik vind je plant mooi staan,

Indien er nog liefhebbers zijn die mijn mening niet delen dan een reactie aub!
We kunnen allemaal altijd nog bijleren!
Veel geluk verder
Kamiel!
maandag 1 maart 2021 - 12:33
rikkok15

Rikkok15

Hallo,

Mijn strelitiza heeft wat kuren.
- het nieuwe blad kon niet ontvouwen, vervolgens gesprayd met water elke dag en zeer slap nu en niet ontvouwt.. iemand advies?

Punt 2
- sommige bladeren gaan krullen, hij stond eerst 3 meter vh raam en nu maar bij het raam gezet ivm zonlicht. Maar is dit blad verloren?

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 2 maart 2021 - 12:40
rikkok15

Rikkok15

Dit het krulblad

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 2 maart 2021 - 12:40
rikkok15

Rikkok15

De volledige plant

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 2 maart 2021 - 12:41
Polplastron

Tekst aangepast

Polplastron

Volgens mij staat de plant nogal warm voor de tijd van het jaar.
Strelitzia staat graag van het voorjaar tot de herfst buiten en mag dan volle zon hebben en regelmatig een goede slok water met eventueel wat vloeibare meststoffen.
In het najaar verhuizen de planten naar binnen en mogen ze overwinteren op een koele, maar lichte kamer. Op dat moment hebben ze eigenlijk weinig tot geen water meer nodig.
Nieuw blad wordt er in die periode ook maar zelden gevormd gezien de planten in rust zijn. Wel kan het zijn dat er bloemknoppen gevormd worden.

Overigens lijkt het me dat je S. nicolai hebt staan; weet dat die meters hoog kan en zal worden. Als kuipplant is S. reginae beter geschikt. Als kamerplant zijn beide, mijns inziens, totaal ongeschikt tenzij men over een wintertuin beschikt.
dinsdag 2 maart 2021 - 13:48
rikkok15

Rikkok15

Dank voor je reactie. Ik heb de plant sinds begin feb. En hij stond inderdaad kouder van het raam af. Echter las ik dat het krullen van de bladeren kwam door te weinig zonlicht.

Het nieuwe blad lijkt wel dood, slap en on redbaar.

Hij staat overigens in z’n Kuip vanuit de kweker ivm de wortels. En die zei dat het wel een binnen plant is. ????
dinsdag 2 maart 2021 - 16:07
Charlottem

Charlottem

Dank je @kamiel2 voor je reactie!
dinsdag 2 maart 2021 - 19:40
Charlottem

Charlottem

Wie weet wat er met mijn strelitzia aan de hand is? Het weinige nieuwe blad wat hij krijgt is heel slap en knalt gelijk en veel bruinige plekken onderaan de stelen. Ik heb er maar een touwtje om heen gedaan anders valt hij een beetje uit elkaar.

Alvast bedankt voor het advies

Met vriendelijke groet,

Charlotte

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 20 september 2021 - 18:36
kamiel2

Kamiel2

Charlotte,
Wat ik denk in verband met het bruin onderaan, dit zijn restanten van oude bladeren, als ik dit heb dan pel ik dit gewoon weg met de buitenste beginnen van boven naar de wortel toe, je zal wel zien dat dit er gemakkelijk afkomt dit tot wanneer het groene terug verschijnt, je plant staat continu binnen zie ik, Hier gaan die in de zomer naar buiten en in de winter binnen als we nachttemperaturen krijgen van 5°c dan zet ik die binnen om te overwinteren, die blijven dan binnen tot na de vorst april-mei ongeveer! Zwakke stengels? heb je al wat voeding gegeven? staat hij niet te nat? of misschien eens te droog geweest? Ik zie ook dat hij in een volle pot staat, zijn daar gaatjes in vanonder zodat de wortels niet in het water blijven staan?(wortelrot)
Toch even ter info, mijn planten hebben zich ook niet ontwikkeld zoals andere jaren, misschien de slechte zomer? te nat? ik weet het niet?
Ik hoop hiermee toch een beetje geholpen te hebben
groetjes
Kamiel
dinsdag 21 september 2021 - 12:31
ceesvanden16

Tekst aangepast

Ceesvanden16

De luchtvochtigheid mag voor een stralizia niet te laag zijn anders gaan de bladeren krullen.
Regelmatig afspuiten met een plantenspuit doet wonderen.
En eens in de twee weken mest geven.

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 10 maart 2024 - 16:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon