menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchideen sterven

Ga naar meest recente reactie

DannyC

DannyC

al de bladeren van mijn orchideen worden op een 3 tal dagen geel, vallen af en de plant staat na 14 dagen zonder bladeren ( dood). Kan dit te maken hebben met het geven van regenwater uit mijn put, waar ik vroeger leidingwater gebruikte om te begieten????
wie helpt mij???
donderdag 28 september 2006 - 14:06
Fons

Fons

Er kan normaal maar een reden zijn 'teveel water gegeven' misschien wel in het hart van de plant en dat is dodelijk voor een palaenopsis.

Groetjes Fons.
donderdag 28 september 2006 - 21:02
marc

Marc

Ik ben het met Fons eens. Oorzaak teveel water dat niet weg kan. Ik geef mijn orchis slechts om de 2 à 3 weken een beetje water.

Marc
zondag 1 oktober 2006 - 08:01
annvertenten

Annvertenten

Ik geef mijn orchideëen één keer in de week water. Wel giet ik daarna het water uit de stenen potjes zodanig dat ze geen natte voeten hebben. Ik gebruik ook voedsel voor orchideëen. Dit is een paars flesje gekocht bij Aveve. Mijn orchideëen staan aan het raam en hebben zonlicht (vanaf 15 uur ongeveer). Ik heb een pracht orchidee die ik al 1,5 jaar heb en bloeit nog steeds.

Groetjes Ann
dinsdag 17 oktober 2006 - 12:59
Robinn

Tekst aangepast

Robinn

Danny C,

Orchideëen mag je niet teveel water geven,
enkel om de zeven of acht dagen in een kring een beetje water geven.
Het kan geen kwaad als je ze eens om de zes maanden goed onder de kraan houdt en hen laat uitlekken, maar dit moet je best niet te vaak doen (dit doe je alleen als je orchidee met uitdroging oog in oog heeft gestaan).
Dus gewoon best de eerste methode.
Het kan ook geen kwaad als je je orchideëen bemest (5ml orchideëen meststof in een bekertje water ( dit bekertje verdeel je onder twee of miss drie planten ( te zien hoe groot je pot is waar hij instaat ))).
Het is ook heel goed voor je orchidee als hij op een plek staat waar hij een beetje ochtendzon heeft.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Groeten Robin.
maandag 24 september 2007 - 21:18
Margaretha

Margaretha

Kan iemand mij adviseren, hoe ik orchideeen weer in bloei krijg? Ik heb er nu 7 verschillende, die ik bloeiend heb gekocht, maar dit kunstje niet willen herhalen. Wel nieuw blad en luchtwortels e.d.
Ik geef ze 2 a 3 keer per maand een pietsje lauw water met 1 keer per maand wat voeding.

Groet, Margaretha
maandag 1 oktober 2007 - 22:46
printemps

Printemps

het regenwater hoelang zit dat al in die put?
als je water neemt is dat met een pomp?
iemand dat ik kende had ook een probleem met zen cactussen
het water dat onderaan in de put is,is vuil en dood
dat vuil geef je dan aan uw planten met alle gevolgen vandien
vers regenwater moet je hebben
en uw put of vat regelmatig uitkuisen

mvg

an

woensdag 3 oktober 2007 - 13:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon