menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Monstera deliciosa - Vermeerderen

Ga naar meest recente reactie

maartenh

Maartenh

Hey,

Mijn eerste topic hier op dit forum maar al hele lange tijd lezer .
Ik heb een vraagje ivm mijn monstera deliciosa (aka gatenplant), hij begint iets te groot te worden en hij blijft maar nieuwe bladeren maken en gaat maar hoger en hoger.

Is het mogelijk om deze terug in te korten en het stuk dat ik afknip in een nieuwe pot te steken? Maakt hij nieuwe wortels aan?

Hoe dit het best doen zodat ik de plant ook niet te fel beschadig?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
zaterdag 4 april 2009 - 13:07
Rita1960

Rita1960

Hoi Maarten,

allereerst van harte welkom op dit forum dat je maar een goede en leerzame tijd hier mag meemaken.

als mijn geheugen mij niet compleet in de steek laat kun je deze plant goed inkorten. het stuk wat je er af hebt gehaald kun je stekken op water (wel niet al te groot houden desnoods in verschillende stukken doen) . Als er witte punten van zo'n 2 a 3 cm zichtbaar zijn kun je hem/haar oppotten in goede potgrond.

groetjes,

Rita
zaterdag 4 april 2009 - 19:31
maartenh

Maartenh

Dank je wel Rita!!

Ga dit morgen eens doen

Groetjes
zaterdag 4 april 2009 - 21:04
jippen

Jippen

Het inkorten is geen probleem, Ik had eentje tot aan de plafond, en dan de zijkant af. was echt te groot geworden, gewoon tot aan de grond afgeknipt, een paar weken nadien shoot deze weer leuk op, staat nu weeral een 1.5 meter hoog, weet niet of het lukt met de stekken, maar moet denk ik wel lukken, met wat stekpoeder in water.
maandag 6 april 2009 - 11:53
Pluck

Pluck

Ik zoek ook nog een stek van de Monstera Variegata wie kan mij daar aan helpen?
zaterdag 20 oktober 2018 - 21:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon