menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kalancho

Ga naar meest recente reactie

gridje999

Gridje999

Begin dit jaar verpotte ik mijn kalanchoë(rode bloempjes), omdat hij echt geen plaats meer had in zijn pot. Jammer genoeg heb ik dit jaar geen bloemen gekregen, alhoewel de plant er enigszins goed uitziet.
Iemand een idee wat ik verkeerd deed?

grtjes
ingrid
zaterdag 25 oktober 2008 - 13:13
verbena46

Verbena46

hallo Ingrid

er zijn 2 soorten Kalanchoe's een met oranje bloemen de andere met rode
en heet K. blossfeldina
bloeit aan't end van de winter en in't voorjaar

dus nog even wachten ?


grt Verbena

zaterdag 25 oktober 2008 - 14:33
Botanist

Tekst aangepast

Botanist

hallo Ingrid

er zijn 2 soorten Kalanchoe's een met oranje bloemen de andere met rode
en heet K. blossfeldina
bloeit aan't end van de winter en in't voorjaar

dus nog even wachten ?


grt Verbena


Verbena er zijn echt meer soorten dan dat hoor. Van de soort waarvan hier sprake kun je er ooK geel, wit en roze van vinden, alsook zelfs dubbelbloemige.
zaterdag 25 oktober 2008 - 22:39
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

CITAAT:
">#666666;'>
hallo Ingrid

er zijn 2 soorten Kalanchoe's een met oranje bloemen de andere met rode
en heet K. blossfeldina
bloeit aan't end van de winter en in't voorjaar

dus nog even wachten ?


grt Verbena


Verbena er zijn echt meer soorten dan dat hoor. Van de soort waarvan hier sprake kun je er oog geel, wit en roze van vinden, alsook zelfs dubbelbloemige.


Het betreft hier waarschijnlijk K.blossfeldiana waarmee al zodanig veel mee "gefoefeld" is dat de originele plant nog nauwelijks gekend is. Hier bijgevoegd een "kleurplaatje" van enkele van die K's

[afbeelding verwijderd niet-https]

De P.
zaterdag 25 oktober 2008 - 23:12
gridje999

Gridje999

Hallo iedereen,

bedankt voor enige reactie,

- heb het plantje dan toch maar terug binnengezet in de hoop dat hij nog gaat bloeien??
- en zoveel te meer ik te weten wil komen over al mijn groen dat hier staat, begin ik serieus te beseffen, waarom ik al veel planten heb moeten weggooien, zoveel soorten, zoveel verschillende verzorging...
- als ik de foto's bekijk van paronoto, begin ik inderdaad al te twijfelen of het wel een kalanchoë is, alhoewel het blad er precies toch hetzelfde uitziet. (mijn fototoestel is stuk, anders zou ik foto kunnen lanceren, voor de kenners, jammer) (ma (tis binnenkort nieuwjaar)).

Ik wacht af, met volle hoop,

grtjes
ingrid
maandag 27 oktober 2008 - 15:48
gridje999

Gridje999

Amai,

Ben intussen effe gaan kijken op website van botanist, oh zeg wat een planten, staan die hier in België???? Proficiat dan..

Die Agave attenuato, springt me onmiddellijk in het oog. (maar dat zal ik mogen vergeten denk ik) want een Kalanchoë? of alleszins iets in diene aard, is al moeilijk genoeg voor mij, daarbij maak ik mij nog zorgen over mijne orchidee (die mijn moeder me onlangs in mijn handen gaf), mijn moeder denkt dat het een Phalaenopsis (eentje die gemakkellijk te houden is volgens de verkoper. na de bloei moest ze diene afknippen na het eerste oog of zo iets??, maar de bladeren zijn nu slap en worden geel? jammer dat ik geen foto kan plaatsen;

grtjes
ingrid
maandag 27 oktober 2008 - 15:58
Botanist

Tekst aangepast

Botanist

Amai,

Ben intussen effe gaan kijken op website van botanist, oh zeg wat een planten, staan die hier in België???? Proficiat dan..

Die Agave attenuato, springt me onmiddellijk in het oog. (maar dat zal ik mogen vergeten denk ik) want een Kalanchoë? of alleszins iets in diene aard, is al moeilijk genoeg voor mij, daarbij maak ik mij nog zorgen over mijne orchidee (die mijn moeder me onlangs in mijn handen gaf), mijn moeder denkt dat het een Phalaenopsis (eentje die gemakkellijk te houden is volgens de verkoper. na de bloei moest ze diene afknippen na het eerste oog of zo iets??, maar de bladeren zijn nu slap en worden geel? jammer dat ik geen foto kan plaatsen;

grtjes
ingrid

Hallo Ingrid,
Wat die agave attenuata betreft, die fotos zijn wel in Tenerife genomen, maar het is een gemakkelijke plant en een van de enige Agaves zonder doorns, dus niet gevaarlijk voor kinderen en onszelf. ik heb er een paar die de ganse zomer buiten staan.
Wat mijn andere fotos betreft zijn het inderdaad planten uit mijn verzameling behalve waar anders vermeld.
Wat die Phalaenopsis betreft vrees ik dat hij eraan is door te veel water. Inderdaad is het een van de gemakkelijkste Orchideeën, maar te veel water is hun fataaL.
maandag 27 oktober 2008 - 20:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon