menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe Brugmansia

Ga naar meest recente reactie

LauraK

LauraK

Nu bij mij het Brugmansia-virus flink heeft toegeslagen, en ik heel internet afstruin naar informatie,
foto's en wat dies meer zij, kwam ik ook een blauwe (mini)Brugmansia tegen! (Foto's via Google.)
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
De kenners hebben natuurlijk allang gezien dat dit geen Brugmansia is, maar de Iochroma australis!
Maar dat neemt niet weg dat het ook een schoonheid is (en kwekerij Gommer verkoopt ze ook!)

Groeten van Laura.
donderdag 28 augustus 2008 - 19:46
Lysianthus

Lysianthus

@ Laura,

Ikke ben geen kenner maar [afbeelding verwijderd niet-https] dat is een mooie hoor , ' k ga er direkt wat meer over zoeken sé en openlijk kan ik me inhouden van weer een te kopen
donderdag 28 augustus 2008 - 20:21
danny2

Danny2

Spijtig maar is geen Brugmansia, is een Acnistus australis, een in onze streken wintervaste plant, die in volle grond nogal sterk groeit, zaait zich ook makkelijk uit. Is er ook in het wit en lichtblauw.

groetjes danny
donderdag 28 augustus 2008 - 20:51
LauraK

LauraK

Hallo Danny,

Het klopt helemaal: deze plant is zowel bekend onder de naam Acnistus australis als onder de naam
Iochroma australis. Ik moet zeggen dat ik het zelf nogal verwarrend vind als men namen van planten
verandert als de inzichten erover veranderen, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.
(Dat het geen Brugmansia is, gaf ik al aan in mijn eerste berichtje.)

Wintervast? Sterke groeier, zaait makkelijk uit? Héééééélp, nu wil ik 'm al helemaal hebben!

Groeten van Laura.
donderdag 28 augustus 2008 - 21:02
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Laura had het er bij geschreven hoor Danny ( onder het tweede prentje ze maakte de vergelijking met Brugmansia.

http://home.hetnet.nl/~r.mveloo/acnistus_2.htm

Die kennen we nu ook alweer, tjonge tjonge, waar ga ik al die kennis blijven steken goed dat ik af en toe al iets vergeet


@ Laura, je doet me gieren van het lachen , ik wil hem ook neen , grapje hoor, maar ik zou niet twijfelen moest ik plaats hebben.
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 28 augustus 2008 - 21:05
annis

Annis

Nou ik vind hem ook prachtig. Echte blauwe kleuren zie je niet zo veel. Voor in een pot zou het hier nog wel kunnen. Volgend voorjaar maar eens zien. Komt in ieder geval op mijn lijst die al erg lang wordt.
vrijdag 29 augustus 2008 - 08:34
LauraK

LauraK

Hallo Annis,

Werkt jij ook altijd met dat soort lijstjes? Ik heb er meerdere liggen, vooral naast de computer, en
daarnaast ben ik ook nog eens een impulsieve koper in het tuincentrum... Ik zou het wel weten als
mijn tuin groter was (en mijn portemonnee dikker!)

Groeten van Laura.
vrijdag 29 augustus 2008 - 10:26
chatoela

Chatoela

Hoi Laura,

Waarom plaats jij altijd zo'n mooie foto's van schitterende planten?????? Begrijp je helemaal hoor.....wil ook wel een grotere tuin en portemonnee en impulsief????ja ook schuldig, heb net onderstaande bestelling geplaatst


Bloemenzaden / Acnistus

Acnistus australis Blue and White Mixed (853)
€ 5,35
per pakje
(±35 zaden)

Aantal: Acnistus australis 'Blue and White Mixed'

vrijdag 29 augustus 2008 - 10:57
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hey Chatoula,

Tof dat jij al zaden besteld hebt, laat ons pls het vervolg weten? Groeien ze goed, zijn ze moeilijk enz.......
Wanneer ga je ze zaaien? als je je eerste bloem hebt , krijgen we toch foto"s te zien hé.
Jij woont ook niet zo ver weg hé.......'k ken daar wel niet mijne weg maar ik heb 15 jaar in de diamantsector gewerkt en in Berche:m gewoond, dus , ik ken de streek wel een beetje

vrijdag 29 augustus 2008 - 11:47
chatoela

Chatoela

Hoi Lysianthus,

Ik ga jullie zeker en vast op de hoogte houden....eerst even de komst van de zaadjes afwachten

en ja, ik woon niet zo ver weg in Hoboken en werk in Mechelen (daar woon jij toch?). 15 jaar in de diamantsector.....viel dat wat mee?Naar het schijnt zijn het geen gemakkelijke mensen om mee samen te werken? Enfin, hopelijk heb je er wat "diamantjes" aan overgehouden

groetjes,
karin
vrijdag 29 augustus 2008 - 11:59
LauraK

LauraK

Hallo Karin,

*Kwijl, kwijl, kwijl*, mag ik vragen waar je die zaden besteld hebt? Heb je dat bij kwekerij Gommer
gedaan, of verkopen die alleen maar planten? Ik vind de kleur van de bloemen zo schitterend, zowel
de donkerblauwe als de lichtblauwe als de witte. En ehm, plaats valt er natuurlijk altijd te maken voor
zoiets moois! Ik vind het ook heel fijn dat de plant gewoon winterhard is, dan is het dus een vaste
plant, die niet 's winters binnen of in de schuur moet overwinteren. Met al mijn nieuwe Brugmansia's
en de oleanders die ik al had, blijft er voor de fietsen al geen plaats meer over... Maar dat speelt
in dit geval helemaal niet, dus ik wil ze ook gaan bestellen!

Groeten van Laura.
vrijdag 29 augustus 2008 - 12:09
annis

Tekst aangepast

Annis

Hoi Laura
Ja, ik heb inderdaad ook een lijstje liggen en ook een op de computer met een foto erbij. Dus nu ook die mooie foto van jouw gekopieert. Soms als ik alleen de naam heb dan weet ik niet altijd meer hoe hij eruit ziet en zo met een foto erbij is het gemakkelijker.
Die zaden zou ik ook wel willen bestellen.
vrijdag 29 augustus 2008 - 12:18
chatoela

Chatoela

hallo laura en annis,

heb ze besteld bij Pums Zaden......leuk kunnen we onze "zaai-ervaringen" uitwisselen.

https://www.pumszaden.nl/webshop.aspx?sid=2e7c01ce-7a6d-463c-b404-97596d024464

groeten,
karin
vrijdag 29 augustus 2008 - 12:28
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hey Karin,

Ik heb even je url aanklikbaar gemaakt en leg het ff voor je uit.
Je kopieert de url en plakt die in de hyperlink ( hiernaast ) dan ok en niet vergeten je bericht te plaatsen

http://www.pumszaden.nl/webshop.aspx?sid=ba6c323f-758a-4bbb-bac8-5aaad925e92a

Wat een toeval , het is de omgekeerde wereld werken in Mechelen? nu maak je me wel heeeeeeel nieuwsgierig
In de diamantsector, viel het wel mee, maar ik was jong en onervaren en met die mentaliteit zou in nu meer moeite hebben ( verstand komt niet voor de jaren )


ps: Inderdaad, ik woon in Mechelen, als je zin hebt kan je zondag naar de oogstfeesten in het vrijbroekpark komen en daar verschillende forumleden ontmoeten................afspraak om 11.00 uur in het restaurant ( aan de tennisvelden ).


@ Laura,

Ze zijn niet volledig winterhard ( half winterhard, denk ik ) misschien met de jaren méér en méér in volle grond. In kuip bevriest een plant nog gemakkelijker, zeker in aardewerk dat op een stenen vloer staat daar kan je best een issolerende laag tussen zetten van bvb isimo.

vrijdag 29 augustus 2008 - 12:56
LauraK

LauraK

La-la-la-la-la ik heb ze net ook besteld bij Pums.
Mooi dat ik het topic start, en dan van Karin te horen krijg waar de zaden te bestellen zijn!
Bedankt voor de informatie, Karin, en Lysianthus voor het aanklikbaar maken van de link!

Inderdaad kunnen we zo mooi de zaaiervaringen uitwisselen, en zien of de geografische ligging nog
invloed heeft op het resultaat!

Groeten van Laura.
vrijdag 29 augustus 2008 - 14:52
Tine

Tine

Ik heb die plant maar verkijk je niet op de foto. Ten eerste zijn de bloemen niet zo blauw maar eerder paars en lila en zijn de kelken 3 tot 5 cm groot. De mijne bloeit momenteel goed maar de plant is nog klein, ca 30 cm hoog. Zo groot als een brugmansia wordt hij dan ook nooit. Ze noemen hem ook wel een mini brugmansia. Ik heb hem een jaar geleden als stekje op een ruilplantendag van de Groei en Bloei gekocht.

Tine
vrijdag 29 augustus 2008 - 18:59
Lysianthus

Lysianthus

Hey Tinne,

Hoe gaat het?
Dat is dikwijls met foto's hé, ik weet er alles van met macrofotografie kan je alles groter laten lijken en met een fotobewerkingprogramma kan je ook nog eens de kleur aanpassen.
Goed dat je reageerde, is het niet mogelijk eens een foto van de ware plant te posten?
Tot kijk.
vrijdag 29 augustus 2008 - 20:41
Rita1960

Rita1960

Dat is nu net met ik bedoelde! ( in een ander topic)
Laat ook de plant in zijn geheel zien zodat je er een goed beeld van krijgt.

groetjes,

Rita
vrijdag 29 augustus 2008 - 20:56
Fons

Fons

Inderdaad niet zo speciaal,de bloemen zijn zelfs weinig opvallend ten opzichte van de bladeren.
Heb hier eentje van 1,50m hoog, meer dan 10 jaar oud, bloeit wel meermaals per jaar.
Hier volgt een foto.

[afbeelding verwijderd niet-https]

en de bloem.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Laat zich gemakkelijk stekken,momenteel geen stek materiaal ter beschikking,uiteinden reeds afgehard.
vrijdag 29 augustus 2008 - 21:00
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

@ Rita,

Ik had het helemaal gesnapt hoor en helemaal niet persoonlijk gepakt, integendeel, ik was het helemaal met je eens

@ Fons,
Nu staan we weer met beide voetjes op de grond het zijn dan ook prachtige foto's.
Bedankt voor je bijdrage , dat geeft ons een veel beter beeld en inzicht
Tot zondag, ik kom je zeker opzoeken zodat we wat beter kennismaken dan handje schudden
Als je volgend jaar weer naar Mechelen komt, wil je dan een stek bewaren en meebrengen voor mij a.u.b. tegen betaling natuurlijk.



vrijdag 29 augustus 2008 - 21:01
xride1

Xride1

hoi iedereen!

een vraagje; tot zondag?
is er zondag iets speciaal te doen? zo ja, dan ben ik wel benieuwd en graag dan meer info hierover
zonnige groetjes
Daniëlle
zaterdag 30 augustus 2008 - 10:40
LauraK

LauraK

Hallo Danielle,

A.s. zondag is er zeker wat te doen, en wel in het Vrijbroekpark te Mechelen.
Er gaan een heleboel forumleden naartoe, en die zullen elkaar daar dan treffen.
Ik kan zelf jammer genoeg niet deze keer, maar de vorige keer dat ik een aantal
anderen trof, was het zo ontzettend gezellig, dat ik je aan kan raden morgen te gaan,
als je die mogelijkheid hebt. Hier even een link naar een topic daarover:
http://www.forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&tid=19528

En wat de Acnistus australis betreft: ook al zijn de bloemen maar 3 tot 5 cm groot en mogelijk
wat paarser van kleur, ik blijf ze heel mooi vinden, en ben blij dat ik ze besteld heb!

Groeten van Laura.
zaterdag 30 augustus 2008 - 11:43
xride1

Xride1

dank je Laura voor de informatie,
het lijkt wel leuk om er eens naar toe te gaan,
groetjes en veel succes met je zaailingen van de acnistus australis
zaterdag 30 augustus 2008 - 16:39
Lysianthus

Lysianthus

@ Danielle,

Als je zin hebt om te komen, hartelijk welkom, we spreken af aan het restaurant van de tennis
( hoofdingang ) om 11.00 uur.
Geef een gilletje , zaodat we elkaar herkennen hé
Misschien tot morgen
zaterdag 30 augustus 2008 - 21:26
alloo

Alloo

Deze twee foto's zijn in mei genomen de eerste is Iochroma ,de tweede Acnistus australis[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 2 september 2008 - 20:16
alloo

Alloo

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 2 september 2008 - 20:19
LauraK

LauraK

Hallo alloo ( sorry hoor!)

Jammer genoeg zie ik maar één foto bij je berichtje. Gaat het dan toch om twee verschillende
planten? Ik zie nu letterlijk door de bomen het bos niet meer... Op sommige sites staan beide
namen bij één en dezelfde plant. De zaden heb ik overigens nog niet ontvangen van Pums, maar
morgen ga ik weer onder de brievenbus liggen wachten!

Groeten van Laura.
dinsdag 2 september 2008 - 20:21
LauraK

LauraK

Oeps, een beetje voor mijn beurt gesproken, want ik zie dat je de tweede foto alsnog geplaatst hebt.
Inderdaad een zichtbaar verschil, maar beiden prachtige planten met schitterende bloemen!
Behandel jij beide planten als kuipplanten, en zet je ze 's winters binnen in een schuur o.i.d., net
zoals ik dat hier doe met mijn oleanders?

Groeten van Laura.
dinsdag 2 september 2008 - 20:36
alloo

Alloo

Ik behandeld de planten alletwee als kuipplant ,vorstvrij overwinteren.De iochroma heeft langeren kelken dan de acnistus,op de foto duidelijk te zien.Volgens dany2 is de annistus wintervast maar dat weet ik niet,ik zal eens een stek nemen en eens proberen.
groetjes Alfons
woensdag 3 september 2008 - 11:46
chatoela

Chatoela

Hoi Laura,


Heb jij de zaadjes van Pum's al ontvangen??Ik die van mij nog niet, ben ik te ongeduldig of duurt het echt zo lang?

Groetjes,
Karin
vrijdag 12 september 2008 - 10:49
LauraK

LauraK

Hallo Karin,

Nee, die zaadjes heb ik ook nog niet ontvangen. Ik wilde jou een paar dagen geleden dezelfde vraag
stellen, tot ik bij mijn bankgegevens keek. Ik dacht dat het geld automatisch overgeschreven was (zo
leek het bij de bestelling), maar dat was niet zo. Ik heb dus afgelopen maandag pas betaald, maar als
die zaden er morgen nog niet zijn, stuur ik toch maar eens even een mailtje naar Pums. Het duurt wel
lang hè, en zo geduldig ben ik nu eenmaal niet, zeker niet als het om planten gaat...

Groeten van Laura.
vrijdag 12 september 2008 - 12:15
chatoela

Chatoela

Hoi Laura,

Ik kon niet meer wachten en heb dus naar Pum's getelefoneerd....volgens hen komen de zaadjes begin volgende week naar België!!!!Ik hou je wel op de hoogte.

Groeten,
Karin
vrijdag 12 september 2008 - 18:04
pascalem

Pascalem

Hallo, heb net gelezen dat u ook wel zo'n agnisticus australis blue wil kweken.
Heb mijn zaden besteld in de maand april in Groot Brittanië.
Heb er wel degelijk enkele planten uit kunnen keweken.
Maar heb nog geen echte groene vingers.
Ik weet dat dit een plant is die pas vanaf het tweede jaar bloemen zal geven.
Is het nu eigenlijk de bedoeling dat ik planten gewoon hun zin laat doen en ze laat opgroeien zoals ze willen?
Is het best dat ik de toppen uitknijp om ze te verplichten in de breedte te gaan, of doen die planten vanzelf hun best om volgend jaar brede bossen te worden?
De hoogste toppen van mijn planten komen tot +/- 1 meter.
Heb wel meerdere planten in één pot staan.

http://img83.imageshack.us/my.php?image=sv500032ic1.jpg

Hoop dat de foto erbij komt.
groetjes,
Pascale



zondag 21 september 2008 - 20:02
LauraK

LauraK

Hallo Pascale,

Allereerst van harte welkom op dit informatieve en gezellig forum! Ik wens je er vele fijne uurtjes toe!

Ik heb nog helemaal geen ervaring met de Acnistus australis, heb zelfs de zaden nog niet eens ontvangen...
Om beter antwoord op je vraag te krijgen, is het misschien het beste je vraag als een nieuw topic te
openen: dan kijken er veel meer mensen naar, en is de kans veel groter dat kenners je een antwoord
zullen kunnen geven. Ik moest daar eerst ook even aan wennen, want was op andere fora gewend de
vraag aan te sluiten bij een bestaand topic over dit onderwerp. Hier leest men vooral de nieuwe topics,
zo is mijn ervaring.

Kiemden de zaden trouwens makkelijk, en heb je dat binnen of buiten gedaan? Ik leer ook nog graag
elke dag iets bij!

Groeten van Laura.
maandag 22 september 2008 - 20:41
pascalem

Pascalem

Heb de zaden op de kiemgrond gelegd en vochtig gemaakt.
Mijn bakje de eerste tijd afgeschermd met plastiek.
Mijn bakje stond in het tuinhuis aan de venster maar niet in de zon.
De meeste zaden zijn gekiemd.
Toen ik ze verspeend heb heb ik ze buiten onder mijn tuinbank gezet.
Ze zijn vlot opgegroeid.
Opvallend is dat de planten die bij andere planten stonden zijn niet half zo groot geworden dan die die enkel bij soortgenoten stonden.
Heb ze in Groot Brittanië gekocht en snel gekregen. Het duurde al bij al ongeveer een week.
http://www.chilternseeds.co.uk
Kan die mensen aanraden om zaad bij te bestellen.
Ik kreeg direkt eenboekje en enkele dagen later de zaadjes.
Ze waren vlot, correct en goed verpakt.
Groetjes,
pascale
dinsdag 23 september 2008 - 21:25
LauraK

LauraK

Hallo Pascale,

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg! Gisteren heb ik de zaden gekregen, en daarop
stond dat de zaden inderdaad óp de grond gelegd moesten worden, en niet in de grond gestopt
moesten worden. Zaaitijd januari-april, binnen in potjes. Ik kan bijna niet wachten tot het zover is!

Groeten van Laura.
woensdag 24 september 2008 - 10:27
Tine

Tine

Jammer dat jullie niet bij mij in de buurt wonen. Afgelopen zondag hadden we Groendag van de Groei en Bloei. Dat houdt in dat je stekjes enz mag verkopen. Bovengenoemde planten waren al te koop voor vanaf 50 cent per plant. Daar kan je toch niet tegenaan met zaaien.
Ik ben natuurlijk weer met veel te veel plantjes naar huis gegaan voor nog geen 5 euro.

Tine
woensdag 24 september 2008 - 21:33
LauraK

LauraK

Hallo Tine,

Daar zijn we inderdaad een gouden kans misgelopen! Maar heerlijk dat je zo goed geslaagd bent voor
zo weinig geld; wat zal dat een voldaan gevoel geven! En veel te veel planten? Dat kan toch niet?!
Ik kamp hier waarschijnlijk met hetzelfde probleem: (te) grootste plannen en een (te) kleine tuin...

Groeten van Laura.
donderdag 25 september 2008 - 10:41
dendrodan

Dendrodan

even eens update
Heeft er iemand stekjes van deze plant?
zaterdag 18 april 2009 - 19:44
chatoela

Chatoela

Hallo Laura,

Heb jij de zaden gezaaid en wat is het resultaat?de mijne zien er momenteel zo uit :

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

de plantjes zijn al goed gegroeid, ben wel benieuwd naar hoe de bloemen er in het echt zullen uitzien, zal nog wel even geduld moeten hebben denk ik.

groeten,
karin
dinsdag 21 april 2009 - 08:38
Tuingek

Tuingek

Hallo allemaal,

Aangezien ik helemaal verslaafd ben aan klekplanten en zeker aan alles wat op Datura en Brugmansia lijkt, vind ik dit een hele mooi plant.
Vraag: Ik heb op een aantal websites gezien dat de namen ook voorkomen als dat het een Fucsia soort zou zijn. Klopt dit of is het in geen geval een Fucsia?

Vraag 2: Allo hoe kom ik aan de zaden (of planten) van deze 2 verschillende planten die jij op de foto heb staan.
Ik kan alleen de zaden terug vinden bij Pums Zaden en dat is een mix of wit.
De beide namen die jij noemt kan ik nergens terug vinden.
Ik ben nog niet zo'n ster in zoeken naar zaden en-of planten op het internet namelijk.

Is er iemand die inmiddels stekjes of zaden heeft van deze planten?

Groetjes Marianne
woensdag 1 juli 2009 - 14:42
Tuingek

Tuingek

Jaaaa hoor het is weer eens zover.. Ik ben weer eens typlekties
Klekplanten moesten natuurlijk KELK planten zijn.
Maar dat hadden jullie waarschijnlijk al begrepen.
Snelheidsfouten en niet nalezen. Ik leer het ook nooit....
woensdag 1 juli 2009 - 14:48
schuurmans

Schuurmans

Marianne,
als je maar oud genoeg wordt leer je het nog wel.

grt
henk
woensdag 1 juli 2009 - 20:05
alloo

Alloo

Marianne
Ze staan momenteel alle twee in bloei, als u nog interessen heb, zal ik proberen zaad te winnen, ik heb nu geen ervaring met het zaaien van deze planten maar het is te proberen.

groetjes Fons
donderdag 2 juli 2009 - 21:57
Tuingek

Tuingek

Fons ik heb zeker interesse in he zaad. Ik hoop dat er van beide zaad te winnen is.
Zit me ineens ook af te vragen of de twee te kruisen zijn.
En wat er dan uit zou komen.

Groetjes Marianne
vrijdag 3 juli 2009 - 01:40
Tuingek

Tuingek

LauraK jij had het over een Brugmansia- virus.
Het is mij nog een graadje erger.
Een Kelken (of bellen zoals mijn man ze noemt) plant verslaving is het bij mij inmiddels.
Maar ach er zijn ergere virussen en verslavingen denk ik dan maar
vrijdag 3 juli 2009 - 01:47
alloo

Alloo

Marianne
Dan zal ik proberen zaad te winnen,en kruizen zullen ze zeker niet doen
-1- ze staan 100meter van elkaar de éné sta zelf nog in mijn tunnelserre
-2- het zijn twee verschillende plantenrassen
Zo vlug ik zaad gewonnen heb, hoord u van mij.


groetjes Fons
vrijdag 3 juli 2009 - 21:24
Tuingek

Tuingek

Dank je wel Fons.
zaterdag 4 juli 2009 - 18:15
alloo

Alloo

Nog altijd niets, nogtans bloeien ze nog alletwee ,ik begin te vrezen dat er zaden gaan aankomen.
groetjes Fons
donderdag 3 september 2009 - 19:19
leeuwtje

Leeuwtje

Ik heb bij mijn plant ook gekeken naar zaden maar niets gevonden.
maandag 14 september 2009 - 23:37
dendrodan

Dendrodan

Planten mooi gegroeid, maar spijtig genoeg dit jaar geen bloem. Had scheutjes van karin gekregn begin van het jaar. Wel is mij opgevallen dat de ene donkerder van blad is dan de andere. Staan in de zelfde grond en krijgen dezelfde voeding.
dinsdag 15 september 2009 - 16:05
alloo

Alloo

Marianne,hier zijn zaden van Acnistus australis verkrijgbaar
http://seedgardenofeden.sohosted.com/shop/shop/
groetjes Fons
dinsdag 15 september 2009 - 19:29
P e t e r

P e t e r

Hoe kan je deze best stekken?

Peter
woensdag 16 september 2009 - 22:02
FOSSA

FOSSA

Hallo,


Is er iemand die mij aan die blauwe Brugmansia kan helpen?

Hij is echt prachtig. En................jaja ik weet het dat hij feitelijk anders noemt.

Alvast bedankt.


Liefs
FOSSA
woensdag 26 mei 2010 - 22:05
alloo

Alloo

Spijtig,maar geen zaden,hoe het komt weet ik niet ,want er zijn velen bloemen aangeweest,mischien Danny ???

groetjes Fons
woensdag 24 november 2010 - 18:06
alloo

Alloo

Indien u graag een jong plantje hebt kan ik altijd wel eens proberen te stekken ,u zult wel een paar maanden geduld moeten hebben .Ik heb alleen de Acnistus nog ,de Iochroma heeft de vorige winter niet overleefd,en ben er ook naar opzoek .

groetjes Fons
donderdag 25 november 2010 - 15:23
tantelies

Tantelies

Wat een mooie plant.
dinsdag 29 maart 2011 - 17:27
tantelies

Tantelies

Hoe groot word de blauwe brugmansia?
dinsdag 29 maart 2011 - 17:53
tantelies

Tantelies

Kan hij in een pot staan of moet hij in volle grond?
dinsdag 29 maart 2011 - 17:57
tantelies

Tantelies

Alle informatie over die plant is welkom kan je er ook stekken van nemen? Hoe groot wort hij?
dinsdag 29 maart 2011 - 20:10
tantelies

Tantelies

Als tine mag geloven wort hij niet zo groot als een brugmansia. Ze spreken hier over twee verschillend planten. Maar welke planten zijn dat?
woensdag 30 maart 2011 - 08:28
Cindyke24

Cindyke24

Ik vind het ook een prachtige plant!! Ik vind de berichtgeving ook wel een beetje verwarrend voor een leek als ik

Zijn het nu een en dezelfde plant of twee verschillende (die Iochroma ofzoiets en dan die wat begint met ac) Ben de namen al kwijt zie

En sommigen zeggen winterhard en sommigen niet. Want dit is toch wel belangrijk, zeker aangezien het geen goedkope plant is en niet overal te krijgen is.

En hoe groot wordt hem nu ongeveer, want mini en boom gaan bij mij precies niet samen

Groetjes Cindy

donderdag 31 maart 2011 - 09:09
tantelies

Tantelies

Ik ben op zoek naar een stek van deze plant. Wie wil mij helpen?
donderdag 31 maart 2011 - 12:20
Cindyke24

Cindyke24

Ja, maar zit toch nog met vraagtekens! Andere sites zeggen dat het dezelfde is?? Ok is niet erg hoor, ben alleen nieuw hier en heel nieuw in de tuin sinds mijn vader is overleden en ik onze ha grootte tuin nu opeens moet gaan verzorgen enzo.

Jammer, dan wordt het deze niet! Op naar een andere mooie plant voor in ons tuintje
vrijdag 1 april 2011 - 07:51
timtamtom

Timtamtom

LauraK,

Je zat nog niet zo slecht met een brugmansia.
De Acnistus australis is geen brugmansia, maar komt wel uit de
nachtschadefamilie.

Weet iemand trouwens hoe je ze moet zaaien?
zaterdag 16 april 2011 - 09:55
timtamtom

Timtamtom

En wanneer kun je ze zaaien?
zondag 17 april 2011 - 10:05
timtamtom

Timtamtom

Bedankt, Ik heb de zaden met iemand van het forum geruild, en binnenkort komen ze aan. Dan zal ik ze meteen zaaien.
zondag 17 april 2011 - 17:18
timtamtom

Timtamtom

dank je
zondag 17 april 2011 - 17:58
timtamtom

Timtamtom

Hoelang duurt het eigenlijk voordat er bloemen in komen?
zondag 17 april 2011 - 17:59
timtamtom

Timtamtom

Oh, dat had ik niet verwacht dat ze zo snel al bloemen zouden dragen!
Ik vind ze zo prachtig!
zondag 17 april 2011 - 18:16
timtamtom

Timtamtom

Ik heb ze vandaag gekregen en meteen gezaaid.
Ik hoop dat ze gaan ontkiemen!
woensdag 27 april 2011 - 19:58
timtamtom

Timtamtom

Dat gaat wel lukken.
Ik zet ze in een zaaikasje op de vensterbank.
woensdag 27 april 2011 - 20:19
leeuwtje

Leeuwtje

Ik heb deze schitterende plant al een paar jaar. Is zeer gemakkelijk. Ik zag nu pas dat die voor het eerst zaad gevormd had. Er hingen kleine balletjes aan. Had ik nog nooit gezien. Bijna alles is al op de grond gevallen. Ik had nog maar 3 zaadjes over. Volgend jaar ga ik dus beter opletten!
vrijdag 29 april 2011 - 23:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon