menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Solandra Maxima

Ga naar meest recente reactie

Linde33

Linde33

Solandra Maxima groeit enorm in de hoogte en begint nu met het maken van zijscheuten.
Kan de top er uit geknipt worden?
Linde.
zondag 10 augustus 2008 - 09:07
Fransh

Fransh

geen enkel probleem ,je mag hem snoeien zo vaak je wil.de bloemen worden gevormd op de nieuwe scheuten.
[afbeelding verwijderd niet-https]
gr Frans
zondag 10 augustus 2008 - 11:52
Linde33

Tekst aangepast

Linde33

Zo te zien staat de plant in de kas. Dat is hier ook het geval. Kan de plant daar ook overwinteren bij gebruik van vorstbegrenzer? Zijn er nog speciale dingen waar op te letten om de plant in bloei te krijgen?
Is het mogelijk de topstek op te kweken?
Bedankt voor de info.
Linde.
zondag 10 augustus 2008 - 12:11
schuurmans

Schuurmans


Solandra maxima is heel gemakkelijk te stekken. dat gaat bijna altijd goed. bij mij komen de bloemen altijd in de winter, ik kan er bijna de klok op gelijk zetten, tussen kerst en nieuwjaar staat de plant bij mij in bloei.

grt.
henk
zondag 10 augustus 2008 - 21:39
Fransh

Fransh

bij mij was de bloei wel wat later ,met in de krokus periode de hoofdbloei en de laatste bloem in april.
ik hoop dit jaat op zeer veel bloemen ,de plant is nu een tiental meter breed en 4 m hoog.

gr Frans
maandag 11 augustus 2008 - 22:58
schuurmans

Schuurmans


Frans, heb jij ook zoveel last van schildluizen in de Solandra maxima? als je in verhouding (wat grootte van de plant betreft) net zoveel last van dat ongedierte hebt als ik dan heb je een dagtaak om die beestjes op te ruimen.

grt.
henk
dinsdag 12 augustus 2008 - 17:21
Fransh

Fransh

op mijn solandra heb ik gelukkig nog geen schildluizen wel op mijn citrussen en orchideeen.
wel heb ik veel last van de gewone groene bladluis ,soms zit heel de plant vol.vandaag ben ik ook nog een wolluis tegengekomen op mijn solandra.de wolluis is bij mij op dit moment de grootste plaag in mijn andere planten (in de serre).
gr Frans
dinsdag 12 augustus 2008 - 21:54
schuurmans

Schuurmans

tegen wolluis gebruik ik tegenwoordig "Bladglans" dat werkt perfect, tenminste bij planten met NIET behaarde bladeren.

grt.
henk
woensdag 13 augustus 2008 - 20:04
Fransh

Fransh

bedankt henk ,ga dit zeker eens proberen.
gr Frans
woensdag 13 augustus 2008 - 23:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon