menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Monstera

Ga naar meest recente reactie

AslanDes

AslanDes

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn Monstera een bloem kan laten maken.......Heb gelezen dat ze het binnenshuis eigenlijk niet doen omdat de luchtvochtigheid daar meestal niet goed is,dus zou ik hem naar buiten moeten doen. Maar is het daar niet te regenachtig voor? Ben zo bang dat hij dan verzuipt ofzo....

groetjes
Yvette
woensdag 16 juli 2008 - 00:36
jp

Jp

Monstera kan als kuipplant behandeld worden in de zomer. Dus buiten kan hij zeker, wel opletten voor teveel wind & regen, dus beschut tegen een muur, tijdelijk onder een afdak enz.
Zelf zet ik grote planten op zo'n onderstel met wieltjes, dan kan ik ze gemakkelijker verplaatsen indien nodig.

De monstera bloeit met een witte kolf die naar ananas zou ruiken, nadien komen er (soms) purperen bessen aan. Maar ik denk dat daar onze zomers niet lang & niet warm genoeg voor zijn. In een serre misschien ?
Niettemin, veel succes
woensdag 16 juli 2008 - 22:20
alloo

Alloo

Het beste is hem in een serre te zetten ,en zeker geen vollen zon, bij warm weer dagelijks sproeien, hier is een foto van de mijne, staat in de serre in de volle grond, en rijkt tot het dak, moet hem jaarlijks ook flink terug snoeien.


[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 17 juli 2008 - 20:37
danny2

Danny2

Hoi,

Monstera kan best buiten in de zomer, mag zelfs in de volle zon, na eerst wat aanpassen aan zon. Mijn broer heeft er buiten staan en die geven vruchten. Het duurt ongeveer 6 à 7 jaar eer ze bloeien.
De vruchten rijpen in twee jaar en zijn bijzonder lekker, worden verkocht als ananasbanaan.

groetjes danny



donderdag 17 juli 2008 - 23:01
AslanDes

AslanDes

Bedankt voor alle adviezen....ik wacht nog even om hem naar buiten te doen met dit vreselijk weer! Hij geeft wel steeds nieuwe bladeren,dus heeft het wel naar z'n zin.
vrijdag 18 juli 2008 - 10:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon