menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Citrus madurensis

Ga naar meest recente reactie

snoeck

Snoeck

hallo,ik heb een citres madurensis gekocht van 80cm .
er hangen 3oranje vruchten aan , bloemen ook en meer dan 50 nieuwe vruchten !
als ik alles laat zoals het is gaat mijn boompje dan niet afsterven ?
donderdag 27 maart 2008 - 12:03
hanninkj

Hanninkj

Citrissen zijn juist planten waarbij knoppen, bloemen, onrijpe en rijpe vruchten aan kunnen zitten. Dus de plant het gehele jaar door goed mest geven met sporenelementen. Je moet wel de Spaanse of Italiaanse klei verwijderen anders kun je de plant verliezen.
donderdag 27 maart 2008 - 15:13
printemps

Printemps

hallo

je kan er confituur van maken
zoals de Engelsen doen,je moet wel voor de smaak zijn
lekker bitter

mvg
lente
donderdag 27 maart 2008 - 17:28
ben45

Ben45

Citrus madurensis wordt ook wel het kamersinaasappeltje genoemd. Een naam die ook vaak gebruikt wordt is calamondin. Je zult er beslist veel plezier aan kunnen beleven. Het is bij de citrusfamilie de enige die in de winter zowel koel (5-10 graden C.) als ook in de huiskamer op een lichte plaats kan overwinteren.
Voor de vruchten hoef je je geen zorgen te maken. Alle vruchten die een citrusplant niet groot kan brengen stoot hij vanzelf af.
Zoals hanninkj al zei is het wel belangrijk om te kijken in wat voor potgrond de plant staat. Zware klei is hier in ons klimaat beslist ongeschikt. De kluit blijft dan veel te lang nat met gevolg dat de wortels wegrotten. Hoe in zo'n geval te werk gaan? Op dit moment nog niets ondernemen met die grond. Als het een stuk warmer is en de plant flink nieuwe scheuten maakt, kan die grond afgespoeld worden.
Hoe daarbij verder te handelen heb ik vermeld op
www.oranjerievereniging.nl/citrusstart.htm

Groetjes, Ben.
donderdag 27 maart 2008 - 17:36
hanninkj

Hanninkj

Ben,

Ik zie dat je hier ook de nodige goede informatie geeft.

Ton
donderdag 27 maart 2008 - 20:42
snoeck

Snoeck


beste vrienden,

hartelijk dank voor de vele antwoorden

groetjes coco
vrijdag 28 maart 2008 - 10:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon