menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinontwerp

Ga naar meest recente reactie

veroniquecis

Veroniquecis

Beste ,

Kent iemand een website waarbij je zelf een gratis tuinontwerp kan aanmaken ?

groetjes

Veronique
zaterdag 28 juli 2007 - 12:27
Esem

Esem

Of er een site bestaan??
Dat betwijfel ik.
Maar programmas die je kan aankopen zoals tuinarchitectuur die zijn des te meer,in soorten en maten.
Gr esem,
Trouwens welkom op het gezellige tuinforum veroniquecis.
zondag 29 juli 2007 - 00:49
minouke

Minouke

Gardenplanner 2.2 kunt ge gratis downloaden, maar vind het niet zo denderend en die dat je vind in de handel zijn wel moeilijk , mijn zoon had er één en heeft hem zelfs doorverkocht

klinkt ouderwets maar geef mij maar potlood en papier om te schetsen
zondag 29 juli 2007 - 07:58
annis

Annis

Chantal bedoel je dat programma van de BBC site. Daar staat ook een ontwerpprogramma op. Ik heb ook een aantal op cd rom maar vindt dit niet altijd makelijk. Het liefst maak ik de schetsen gewoon op papier.

Annis
zondag 29 juli 2007 - 19:30
minouke

Minouke

Annis, de Gardenplanner ? die kwam van op internet maar dat ander heeft hij gekocht en daar stond wel3D in grote witte letters op (CDrom) maar was archi moeilijk te gebruiken .

liefst potlood en papier hé Annis en een gommetje
zondag 29 juli 2007 - 19:40
annis

Annis

Ja Chantal en als het mooi weer is heerlijk buiten aan de tuintafel.
Op dit moment zijn er ook weer een aantal nieuwe cdroms te koop maar ik waag me er niet meer aan je kunt dan wel een beplantingsplan zien als het een aantal jaren verder is.

Annis
zondag 29 juli 2007 - 20:41
Anke

Anke

Annis, niet dat het iets ter zake doet in dit forum, maar ik zit me al zo lang blind te staren op die prachtige poes van je! Welk ras is het? Kartuizer misschien? Wij hebben een blauw rusje van het asiel, al vind ik haar niet zo slank als een blauw rusje hoort te zijn, dus ik denk dat het misschien wel eens iets anders zou kunnen zijn. Haar snoetje lijkt wel op de jouwe (euhm, van je kat!) , maar haar ogen zijn meer groen.
Groetjes,
Anke
maandag 30 juli 2007 - 15:46
annis

Annis

Anke dit is een Britsche korthaar soms worden deze ook wel Karthuizer genoemd. Ik hebt op dit moment 2 van dit soort een kortharige en een langharige.

Annis
maandag 30 juli 2007 - 17:28
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Annis en anke, dat zouden de slimste katten zijn van alle rassen en ik vind die ook zo mooi, als kind hadden wij ook zo één, ze zijn wel groter dan de doorsnee
maandag 30 juli 2007 - 19:03
Spuddy

Spuddy

Ik heb in de loop der jaren diverse 3d programmas gebruikt voor tuinontwerpen. Geen enkel van hen is de moeite om aan te schaffen want ze trekken op niks. Ik heb toen maar een 3d game omgebouwd tot een tuinontwerp programma maar dat is zeer omslachtig.
maandag 30 juli 2007 - 22:55
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Ik ben het helemaal met Spuddy eens. Al die software is ver onder de maat. Het enigste wat ik heb (stond pas op newsgroupen) is 3D Home architect deluxe design suite 8 en dat werkt nog een klein beetje.

Zelf ben ik nu op zoek naar een simpel stukje 2D software wat geschikt is om wat te schetsen, ik heb het met MS-Visio geprobeerd maar dat was ook niet alles.
dinsdag 31 juli 2007 - 08:50
Spuddy

Spuddy

Ik ben het helemaal met Spuddy eens. Al die software is ver onder de maat. Het enigste wat ik heb (stond pas op newsgroupen) is 3D Home architect deluxe design suite 8 en dat werkt nog een klein beetje.

Zelf ben ik nu op zoek naar een simpel stukje 2D software wat geschikt is om wat te schetsen, ik heb het met MS-Visio geprobeerd maar dat was ook niet alles.


Photoshop kan je daarvoor gebruiken, mits je zelf wat texturen maakt.
woensdag 1 augustus 2007 - 07:11
annis

Annis

Kijk eens bij de BBC -----http://www.bbc.co.uk/gardening/ -------- hier staat gelijk een programma wat je kunt downloaden van Virtual garden. Dit is niet een heel uitgebreidt programma.

Annis
woensdag 1 augustus 2007 - 20:18
Verde

Tekst aangepast

Verde

Met SketchUp van google kan je prachtige 3D beelden maken van je tuin.
Is gratis down te loaden.

Voorbeeld

http://img517.imageshack.us/my.php?image=29814921ul9.jpg
http://img369.imageshack.us/my.php?image=80875979fp3.jpg
donderdag 2 augustus 2007 - 17:42
dejos_2004

Dejos_2004

hallo,
ik wou ook erst op zoek naar zo een programake en gaf het op,heb potlood en papier genomen ,alles opgemeten en op schaal beginnen tekenen.
wat ik ook heb gedaan is de getekende lijnen uitgezet op de grond zelve. het gaf me een betere kijk op wat ik deed en plande. deed dat gewoon met ijzeren piketjes en koord. eens dit gedaan kon ik ook makkelijk bijsturen of wijzigen, uitproberen.
ik heb me dat nie beklaagd,ik ben super blij met het resulaat.
nog een kleine tip,laat soms es wat rusten en bekijk je plannetje opnieuw .
veel succes nog ermee,
groetjes jan
vrijdag 3 augustus 2007 - 22:45
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

hallo,
ik wou ook erst op zoek naar zo een programake en gaf het op,heb potlood en papier genomen ,alles opgemeten en op schaal beginnen tekenen.
wat ik ook heb gedaan is de getekende lijnen uitgezet op de grond zelve. het gaf me een betere kijk op wat ik deed en plande. deed dat gewoon met ijzeren piketjes en koord. eens dit gedaan kon ik ook makkelijk bijsturen of wijzigen, uitproberen.
ik heb me dat nie beklaagd,ik ben super blij met het resulaat.
nog een kleine tip,laat soms es wat rusten en bekijk je plannetje opnieuw .
veel succes nog ermee,
groetjes jan


Het ligt er ook een beetje aan wat je al in je hoofd hebt, hoe groot je tuin is etc.

Wij zijn bezig met onze tuin van 1500 m2 waarbij we alleen maar wat 'grove ideeen' hebben, dan is het gewoon fijn dat je op je computer wat kunt tekenen, verschuiven, verwijderen etc.
zondag 5 augustus 2007 - 15:03
Limoncello

Limoncello

Ik ben begonnen met Garden Planner. Echt een basis programma. Kan je niet veel mee.

Hetgeen ik is zou willen proberen zijn;

3d Huis en Tuin 2007 (http://www.3dhuisentuin.be)
Tuindromen (http://www.abcsoft.be/tuindromen-met-mark-demesmaeker-p-5105.html).
dinsdag 21 augustus 2007 - 11:17
lieve42

Lieve42

Hoi,
Hangt er een beetje vanaf wat je precies wil, maar ik zat onlangs op de site van ATuin en daar hadden ze iets dat je een tuinplan zou kunnen krijgen.

Weet niet precies hoe het werkt, anders moet je eens gaan kijken:
http://www.atuin.be/forum/home/plantenkeuze/wenst-u-ook-een-gratis-tuinplan.php
dinsdag 30 juni 2009 - 12:20
Polplastron

Polplastron

Een gratis tuinontwerp? Dat lijkt me van bedenkelijke kwaliteit gezien een tuin plannen heel wat werkuren vraagt! Zoiets doe je niet snel gratis zou ik denken! Tenzij misschien als vriendendienst.
vrijdag 3 juli 2009 - 14:28
lieve42

Lieve42

Dat plan dat ze tonen lijkt me toch OK,
Aangezien ze vooral planten verkopen zal het waarschijnlijk zo zijn dat je je tuinplan gratis krijgt als je ook de planten koopt ofzo.... gratis gratis zal het inderdaad wel niet zijn denk ik ook
woensdag 8 juli 2009 - 21:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon