menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beplanting tegen betonnen platen

Ga naar meest recente reactie

pamel

Pamel

onze buren hebben een werkhuisje uit beton de achterzijde(lengte5mxhoogte3m) staat juist op de schijdingslijn tussen de 2 gronden, welke (klim)plant kan ik hier voor of tegen zetten zonder schade aan te richten aan de muur, voor de muur staan al ortensias maar ik zou graag die lelijke grijze betonnen muur erachter uit het zicht willen doen verdwijnen.
vrijdag 15 juni 2007 - 19:52
hildavw

Hildavw

Misschien een klimhortensia ?
vrijdag 15 juni 2007 - 23:20
Esem

Esem

IK zou ook kiezen voor een klimhortensia.
De nuur is na enkele jaren mooi begroeid.
Gr Esem,
zaterdag 16 juni 2007 - 16:20
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo,
Mijn tuin is ook gescheiden door een betonnen muur, omdat ik dit lelijk vind heb ik er vorig jaar coniferen geplant, dit was geen goede zet van mij, want als ik hem niet op tijd scheer word mijn border steeds smaller,dus nu moet ik regelmatig kanten van het gazon afsteken omdat er anders geen plaats is voor bloemen, van de andere kant was voor mij klimhortensia geen optie vanwege bladverlies in de winter en weer tegen die grijze muur aankijken, van de andere kant moet ik nu wel een paar jaar wachten tot de coniferen op de juiste hoogte zijn, dus ja, wat is wijsheid?

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 16 juni 2007 - 16:45
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ooit in een tijdschrift een muurschildering gezien van een straat nageschilderd, met mooie kleine huisjes en een houten schutting (ook nageschilderd) en de planten waren dan echt en stonden vooraan , het gaf ook een indruk van diepte ,gewoon prachtig idyllisch

ja ik weet het.... probleem iemand vinden die dat kan


groetjes, chantal
zondag 17 juni 2007 - 14:35
Kelvin

Kelvin

Er zou ook een andere oplossing zijn.

En dat is:

* Je zou der een trellis tegen aan kunnen monteren (aan de betonnenscheiding).

Zie afb 1.


[afbeelding verwijderd niet-https]
afb 1.

* Of je zou het beste een zoals de andere zeggen tegen die trellis aan een klim hortensia kennen planten. aan te raden (Clematis 'Jackmanii')

M.V.G Kelvin..
dinsdag 19 juni 2007 - 01:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon