menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kale plekken

jurgen4849

Jurgen4849

Ik heb kale plekken in mijn gazon waar totaal geen gras staat, ik heb hier al bijgezaaid maar er komt niks uit. Heeft het nut van het nog eens te zaaien en mag je daar dan over lopen en kort maaien?
maandag 11 juni 2007 - 18:29
minouke

Minouke

kan je niet wat meer over vertellen bv staan er bomen , heb je produkt gesproeid, wat voor aarde zoals potaarde gestrooid

groetjes
maandag 11 juni 2007 - 18:34
jurgen4849

Jurgen4849

er staan geen bomen, ik heb produkt gesproeid waar jong gras tegen bestendig is en mijn opvulaarde was gezuiverde zwarte grond met compost onder. meststoffen heb ik ook gegooid na de eerste maaibeurt.

groetjes
maandag 11 juni 2007 - 18:39
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ik weet dat pas zaaien en bemesten niet mag maar hoelang daar tussen weet ik niet, eerste maaibeurt veronderstel ik is 4/6 weken . Ik had in de lente een stuk om gespit om gras op te zaaien en ik had potgrond bij gemengd en een ander stuk gewoon bij gezaaid op originele grond, wel het deel met potgrond hebben we moeten herbeginnen , waren overal plekken die niet pakten en dan ook de poezen en de honden hé die hun plasjes doen ....



ps: ik heb op foto's van 2/3 weken terug gezien en de plekken zijn nu toch dichter geworden, dus de tijd zal het gazon vanzelf doen dicht groeien, heeft wat gesukkelt door wie weet wat
maandag 11 juni 2007 - 22:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon