menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plaatsen boordstenen

Moby

Moby

Ik zou graag mijn gazon afboorden met paliranden van 20x50x6. Ik ben er nog niet uit of ik rechthoekige of ronde neem. Iemand tips over hoe ik ze best plaats. Is het voldoende om ze enkel in de aarde te steken of moet er nog beton rond ? Hoeveel cm laat ik ze boven het gras uitkomen ? Alle tips zijn welkom.
zaterdag 9 juni 2007 - 01:26
hildavw

Hildavw

Moby,
Als je de boordstenen boven het gras laat uitkomen, moet je een kantenmaaier gebruiken.
Als je de boordstenen gelijk met je gazon legt, kan je met de wielen erover rijden !
Hilda
zaterdag 9 juni 2007 - 02:46
Helianthus

Helianthus

Moby,

Welke boordstenen je ook kiest , ik zou je aanraden om ze toch in "stabilisé" te zetten.
Afhankelijk van je grondsoort kan het gebeuren dat je boordstenen gaan "bewegen", bijvoorbeeld tijdens nattere periodes als er eens wordt op getrapt als je geen stabilisé gebruikt hebt.
En 't is toch mooier als ze netjes recht blijven staan en mooi op elkaar aansluiten hé
Gewoon een gleuf graven waar je de boordstenen wil plaatsen , op de bodem een laagje stabilisé van een paar centimeter , onderaan tegen de kanten van je boordstenen nog wat stabilisé strijken en na het opdrogen (enkele dagen later) de bovenste centimeters terug opvullen met de uitgehaalde grond , dan kan het gras netjes tot vlak tegen je boordstenen groeien (langs één kant toch).

Groetjes en succes , Gert.
zaterdag 9 juni 2007 - 03:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon