menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eindelijk plan wat nu nog

Ga naar meest recente reactie

mcalister

Mcalister

Ik heb eindelijk een plannetje van de tuinarchitect en sta dus vrij hevig om erin te vliegen. Het probleem is dat ik niet weet of ik mijn oude planten : hortensia`s, spirea`s, lavendel ,.. nog mag verplaatsen naar een andere plek. Dacht misschien als ik genoeg grond meeneem dat dit kon. En mag ik dan nog nieuwe planten zetten : laurierkers, buxus, taxus, grassen ( dit kan misschien beter in september..., vooral hagen en grassen planten ? )

Vanachter heb ik gewoon een rechte strook omgespit van ongeveer 1,5m. Als ik mijn hortensia`s vooraan zet, welke plant zou ik erachter kunnen planten om mooi bovenuit de hortensia`s te komen ?
vrijdag 1 juni 2007 - 17:03
corrielat

Corrielat

Hallo mcalister,
Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden, ik wil nl. ook planten verzetten die niet op de goede plaats staan, dus als het nu nog zou kunnen?? wil ik dat ook nu snel doen, afwachten welke adviezen er komen he
vrijdag 1 juni 2007 - 19:15
Esem

Esem

mcalister
Ik zou wachten tot het najaar September/oktober.
Je kan ntuurlijk bijna alles verplanten ,als je zorgt voor een zeer grote kluit met zand aan de planten of heesters.
Maar diwijls word het dan te zwaar om te verplaatsen.
En de eerste dagen veel water te geven,ook al valt er regen.
En een plant planten achter je hortensia`s op een 1,50 is nogal naar de smalle kant
Als je hortensia uitgroeit, is de plaats al volzet.
Misschien opteren voor meer Border 2,5 tot 3,5 meter.
Dan komen de planten ook meer tot hun recht.
Hoe breder je de borders kan maken, hoe beter.
Misschien een Ridderspoor of een hoge zonnehoed 2,5 mtr.
Gr Esem,
vrijdag 1 juni 2007 - 22:31
minouke

Minouke

ik ben het volledig eens met Esem , maar ik zondig ook dikwijls hoor als ik iets zie dat helemaal niet dat is ...
kan ik het toch niet laten en dan verplant ik ze ook maar dan geef ik hééél vééél water elke dag , echt waar op mijn stoeleke met de tuinslang . Verleden jaar 3 hortensia's van 150 cm en 2jaar geleden 1 Berberis van 2m in juni en alleen de berberis heeft wat gesukkelt maar dit jaar lijkt hij weer in orde . Misschien doet de grond er ook iets aan , hier is het leemgrond.


maandag 4 juni 2007 - 15:41
mcalister

Mcalister

Bedankt voor de reacties, zou ik de planten waar ik wel plaats voor heb zoals die laurierkers, buxus enz. nog wel mogen zetten ? Of beter voor alles wachten tot in september.... Nu is het gewoon een zooitje dat om de week vol staat met onkruid.
maandag 4 juni 2007 - 18:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon