Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een tunnelkas van 20x6m en +- 2,5m hoog, waarvan het folie vernieuwd moet worden. Ook moeten er nieuwe schuifdeuren in. Nu zit ik te denken om de kas +- 50 cm te verhogen door de buizen te verlengen met een iets grotere diameter buis waar de buis van de tunnel inschuift. Is dit een mogelijkheid wat kan werken. Voorts wil ik dan de folie ipv ingraven afspannen 50 cm boven de grond en de onderste 50 cm een losneembare of oprolbare flap zodat er gelucht kan worden. Graag ontvang ik tips en advies hierover.
Hoe is de constructie van je tunnelkas, en dan vooral hoe die op de bodem staat en bevestigd is.
Dan nog een vraag ter verduidelijking: waarom wil je die 50cm verhogen? Is dat omwille van een beter beschikbare hoogte, of is het je om die verluchting te doen?
Dank voor je reactie. Reden is zowel hoogte, meer ruimte ook voor planten. Verluchting als 2e argument. De kas staat op kleine betonnen voeten. Zeil was in de grond ingegraven.
En de buizen die de boog van de kas vormen zitten ingegoten in die betonnen voeten?
Misschien kan je een foto toevoegen om één en ander te verduidelijken?
Je kan maar 1 foto toevoegen per reactie, maar je kan meerdere keren reageren en telkens een nieuwe foto toevoegen.