menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinaanleg tegels/bloemen

TimS93

Tekst aangepast

TimS93

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van huis met tuin (nieuwbouw). Deze tuin wil ik zelf aanpakken. Dit is nieuw voor mij en lijkt me zodoende ook een leuke uitdaging.

Eerst even kort over de tuin:
de tuin is circa 70 cm. Ik heb na de bouw de bovenste 20 cm laten omspitten en laten opvullen met zand. De hoek van de tuin ligt aan het water.

Het idee:
Bij het naar buiten lopen wil ik een veranda hebben van 2,4 meter diep. Deze wil ik volgend jaar ook overkappen (dus plaats ik ook al op de juiste plaatsen de poeren).
Aan de rechterkant (zuiden) van de tuin heb ik het minste zon, hier had ik tegels bedacht om de BBQ te plaatsen.

De hoek van het water wordt voorzien van een vlonder (2,5 bij 2,5) waar ik mooi langs het water kan zitten. Dan blijft er aan de linkerzijde wat ruimte over om te tegelen en een loungesetje te plaatsen.

Met deze ideeen blijft er een vak van circa 3 x 3 meter over om een stukje gazon te plaatsen, inclusief bloemen/planten. De schutting aan deze zijde is met hedera bedekt.

Mijn idee voor dit was als volgt:
De tegelkanten afzetten met stoepbanden en borderranden?, het zand uit dit gedeelte uitgraven en aanvullen met teelgrond. Circa 2 x 3 meter aanvullen met grasmatten en de laatste meter (tegen de hedera schutting aan) opvullen met wat planten/bloemen.

Ik had hier echter wat vraagjes over:
- Is de afscheiding met stoepbanden voldoende?
- moet ik ook een afscheiding maken richting de hedera?
- moet ik ook een afscheiding maken tussen gras en bloemen/planten (zo ja, wat voor afzetting?)

Ik hoor graag jullie ideeen!
donderdag 8 juni 2023 - 12:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon