menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Robotmaaier Cramer

Ga naar meest recente reactie

Dammeke

Dammeke

In het bezit van een robotmaaier Cramer RM1000. Sinds enige tijd vindt het toestel zijn laadstation niet meer. Als de batterij bijna leeg is komt hij naar het laadstation via de begeleidingsdraad, hij zigzagt over de draad naar het laadstation toe. Eens aangekomen aan het laadstation botst hij door zijn zigzaggen overal tegen behalve recht inrijden om te laden. Gaat dan in foutmelding en valt uit. In handleiding niets over te vinden.
Reeds meerdere mails gestuurd via formulier naar helpdesk Cramer maar krijg geen antwoord.
Kan iemand me helpen want is niet leuk telkenmale zelf de robot in zijn laadstation te horen plaatsen en aldus het gazon nooit volledig afgereden te krijgen.

Alvast bedankt.
woensdag 7 juni 2023 - 07:10
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Zelf heb ik geen maar wel een stofzuigerrobot en het gebeurt ook dat hij zijn laadpunt niet vind. De reden is dan dat de sensoren vooraan vuil zijn.
Misschien is dat bij een maairobot niet anders (??)
woensdag 7 juni 2023 - 07:40
Patrikc

Patrikc

Bij een maairobot zijn het wellicht electromagnetische sensors die minder gevoelig zijn voor stof.

Diegene die je deze maairobot verkocht heeft moet je toch kunnen verder helpen...

woensdag 7 juni 2023 - 11:16
PeterC

PeterC

Dat zigzaggen, heeft hij dat altijd gedaan? Of is dat iets van recente datum?

Als dat iets van recente datum is dan kan dat erop wijzen dat de sensoren die de draad moeten detecteren minder goed werken, misschien vervuild zijn, zoiets. Aangekomen bij het laadstation vindt hij dan ook het midden daarvan niet goed terug en dat kan dan de verstoring verklaren.
woensdag 7 juni 2023 - 20:47
Dammeke

Dammeke


Dealer wil ik niet aanvallen, maar kent er blijkbaar nog minder van dan ik.
Zigzaggen deed hij vroeger nooit. Ik wil de sensoren gerust reinigen, maar vind nergens waar die sensoren zich bevinden.
Grtjs,
Damien
donderdag 8 juni 2023 - 18:37
PeterC

PeterC

Zigzaggen deed hij dus nooit.
Wat ook kan is dat het signaal in de draad zwakker geworden is.
Ik zou beginnen met al de draadverbindingen aan je basisstation na te kijken op sporen van corrosie of vervuiling, in het algemeen: of al de verbindingen nog zuiver en in goede conditie zijn.
vrijdag 9 juni 2023 - 22:15
Dammeke

Dammeke

Ok, ik kijk de contactpunten na en laat iets weten.
zaterdag 10 juni 2023 - 14:35
Hilco

Tekst aangepast

Hilco

Weet je al iets meer? Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
woensdag 13 september 2023 - 14:49
Dammeke

Dammeke

Sorry voor het late antwoord. Intss winsterstop gedaan en probleem opgelost. Rechter sensor vooraan defect, is vv en alles ok.
vrijdag 8 maart 2024 - 09:59
PeterC

PeterC

Beter laat dan nooit. Veel beter zelfs.
Het is heel zinvol voor iedereen hier als mensen laten weten wat de oorzaak van hun probleem was.
Bedankt voor je reactie.
vrijdag 8 maart 2024 - 20:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon