menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiezel -oprit

Ga naar meest recente reactie

Bjorn78

Bjorn78

Vorig jaar legde ik in mijn voortuin een oprit in kiezel (om budgetaire redenen, klinkers is voor later...de gewone kiezel die je ook gebruikt om beton te maken).
Eerst heb ik de grond wat uitgegraven, dan een anti-onkruid-doek gelegd en daarop zo'n 15cm van deze kiezel.
Blijkt nu dat deze veel te dik 'gezaaid' is, bijgevolg dat het moeilijk rijd/stapt, is er een manier dat ik deze wat steviger maak (ik zeg maar iets door een andere grondstof toevoeg, witte zand, dolomiet, en uiteraard dat het zicht nog wel mooi is)
vrijdag 25 mei 2007 - 04:40
brompie

Brompie

Hallo
jij zocht toch ook nog een oplossing voor je worteldoek,Let op haal een deel van je kiezel weg van je oprit, vul je oprit bij met zand en gebruik de uitgeschepte kiezels om je onkruiddoek te bedekken
Grt Brompie
zaterdag 26 mei 2007 - 03:06
printemps

Printemps

er bestaat een soort van....
weet de naam niet
tis in zwarte plastiek
het lijkt op een van raat dat je ertussen moet leggen
en dan zak je er niet in
zowa honingraat structuur
er zijn clipsen aan om aan elkaar vast te maken
van uitzicht lijkt het wa op van die platen waar ze potjes in zetten (trays)maar dan zonder bodem

grtzz

an


zaterdag 26 mei 2007 - 22:44
printemps

Printemps

effe googelen

het noemt NIDAGRAVEL
zaterdag 26 mei 2007 - 22:54
Bjorn78

Bjorn78

Dat ziet er iets handig uit, had er nog nooit van gehoord, ...
Indien ik zand zou gebruiken, veronderstel ik dat we het over witte zand hebben, deze dan gewoon te mengen met de kiezel?
dinsdag 29 mei 2007 - 02:24
hildavw

Hildavw

Die honigraatstructuur is ook te verkrijgen in het wit, past misschien beter bij je kiezeltjes.
Hilda
dinsdag 29 mei 2007 - 23:21
wimbagein

Wimbagein

Hoi

Wij hebben een drietal weken terug ook onze oprit met kiezels bedekt, alleen, heb ik dat in twee verschillende soorten gedaan.

Een onderlaag van 25cm "zero 32". dat is het goedkoopste van het goedkoopste in kiezelsteentjes.
Deze onderlaag zéér goed aanstampen en dan een toplaagje van 3 à 5 cm 'schone' kiezeltjes erop als afwerking. Na een week of twee op en afrijden van de auto's zak je daar gewoonweg niét meer in!

't is natuurlijk wel effe herbeginnen hé...

Succes!
vrijdag 8 juni 2007 - 01:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon