menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hulp bij hoge plantenbak

Ga naar meest recente reactie

Vlinderkers

Vlinderkers

Hallo

Heeft er iemand ervaring met hoge plantenbakken van dit merk? Of kan iemand me een betaalbare hoge plantenbak aanbevelen?

https://www.leenbakker.be/nl/tuin-en-buiten/tuinaccessoires/bloem-en-plantenbakken/plantenbakken/vidaxl-plantenbak-verhoogd-160x80x77-cm-gegalvaniseerd-staal-antraciet

Ik ben op zoek naar een betaalbare hoge plantenbak. Maar op amazon lees ik in de reviews dat de zijkanten al snel bol komen te staan door het gewicht.
woensdag 29 maart 2023 - 20:47
Tuinprins

Tuinprins

Die plantenbak komt van VIDA XL. Even de reviews lezen op Trustpilot en je koopt daar nooit iets.
Heel veel Chinese meuk die met moeite in elkaar is te zetten en na een paar weken van ellende uit elkaar valt.

Bij houten plantenbakken is goedkoop heel vaak duurkoop. Als je niet genoeg geld hebt om aan een degelijke houten plantenbak te spenderen dan kiezen voor een ander materiaal (anders nog even sparen ...).

Gegroet, de tuinprins
donderdag 30 maart 2023 - 07:57
Vlinderkers

Tekst aangepast

Vlinderkers

Daar vreesde ik al voor. Het is geen kwestie van niet genoeg geld te hebben, maar eerder dat de tuin me al veel gekost heeft

Bedankt
donderdag 30 maart 2023 - 19:49
leerling

Leerling

Wat wil je in die plantenbakken zetten?
Als je hoge bakken wil, bv. omdat je dan minder moet bukken, en daar planten in wil zetten die maar een 30 cm diepte nodig hebben, kan je in het onderste deel van je plantenbak een verhoging maken en daar een stel containers op zetten waarin je je planten zet.
Denk voor die verhoging aan losgestapelde muurtjes van oude bakstenen met daar een paar planken op, een stel oude emmers enz.

Maar ook dan zou ik geen producten van twijfelachtige kwaliteit kopen.

Alternatieven:
Ergens tweedehands een metalen badtobbe op de kop tikken en de buitenkant afwerken met planken (steigerhout is heel betaalbaar), een stenen muurtje of iets dergelijks?
(Als je een zinken bak wil gebruiken, best de binnenkant een rubber coating geven. Zink oxideert ("roest") en zinkoxiden zijn giftig.)

Als je zelf maken niet ziet zitten, zoek dan eens op "steigerhouten bloembakken". Die kan je vaak op maat laten maken.
zondag 2 april 2023 - 00:34
Vlinderkers

Vlinderkers

Ik dacht aan een hogere bak omdat ik er dan hogere planten in zou kunnen zetten, maar een specifieke soort had ik nog niet in gedachten. Maar ondertussen heb ik plantenbakken van 41 cm hoogte besteld.
Daar kunnen dan niet echt hoge planten in, maar zo een ramp is dat nu ook weer niet. Tot welke plantenhoogte kan ik gaan met deze plantenbak?
zondag 2 april 2023 - 23:00
Lamium

Lamium

Dat hangt volgens mij nogal van de plant af. Ik heb een forsythia die 2,5 meter heeft gehaald in een pot van iets meer dan 30cm diep (en even hoog en breed). Deze plant houd ik dan wel weer smal en hij krijgt wat steun.

En je kan ook kijken voor op een stam geënte struikjes en dan met een bodembedekker combineren.
maandag 3 april 2023 - 10:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon