menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sierschors

Ga naar meest recente reactie

lisbethvan14

Lisbethvan14

Hallo! Net nadat ik in een groot deel van de tuin DCM schierschors tussen de planten heb gelegd, zag ik ergens een foldertje liggen waarop uitgelegd werd dat vaste planten het niet goed doen in schors omdat het de bodem verzuurt... Wel balen! Daarop ben ik wat gaan surfen op internet en ik vind verschillende meningen. Omdat de vertering zo traag gaat, zou het volgens sommigen niet echt een probleem zijn... Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn? Ik heb nog wat vaste planten te planten maar vraag me af of ik de zakken sierschors die ik nog heb niet beter zou gaan omruilen voor iets anders? Alvast bedankt voor jullie tips
zaterdag 5 november 2022 - 14:34
Tuinprins

Tuinprins

Daar zou ik mij niet al te veel zorgen over maken. Vertering van schors gaat langzaam en bovendien kunnen de meeste vaste planten prima over weg met grond die wat zuurder is.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 5 november 2022 - 16:21
Dunya

Dunya

Sierschors is juist goed als we zo'n droge zomers hebben. De bodem gaat minder snel uitdrogen. Je hebt ook veel minder onkruid. Ik wil niet meer zonder.
zondag 6 november 2022 - 09:11
Wannus

Wannus

Geen te grove schors nemen
Ik ben meer voorstander van houtsnippers .
donderdag 17 november 2022 - 17:50
hvc

Hvc

mogelijke verzuring ga ik altijd tegen door in het najaar te kalken , zeker rond de planten
zaterdag 10 december 2022 - 08:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon