menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hangende plantenbak

Ga naar meest recente reactie

vanbruggen93

Vanbruggen93

Geachte Lezers,

Zouden jullie kunnen aangeven welke planten en groenten het meest geschikt zijn voor het plaatsen in een vrij kleine plantenbak voor aan de muur.

Klik op de onderstaande link voor een voorbeeld van deze plantenbak:

https://jepla.nl/


De afmetingen zijn circa: 1000x200x200mm

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg.
vrijdag 29 juli 2022 - 10:30
Tuinprins

Tuinprins

Zijn 20 cm diep dus niet geschikt voor planten die snel veel wortelmassa maken. Wel geschikt voor veel eenjarigen en niet al diep wortelende groentes zoals sla en radijsjes.

Persoonlijke noot: alhoewel cortenstaal een duurzaam product is omdat het lang mee gaat heeft het mij nooit aangesproken. Vind meestal dat er een roestbak staat (letterlijk!). Ontwerpers van strak vormgegeven tuinen zijn er dol op, aan mij is het niet besteed. Valt in dezelfde categorie als Carex, Juniperus, etc.


Gegroet, de tuinprins

vrijdag 29 juli 2022 - 10:49
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Ben dol op cortenstaal. Maar pas op waar je deze neerhangt. Vanwege roestvorming. Als mijn schutting omwaait dan schaf ik me een cortenstaal scherm aan met een open structuur. Gaat de wind er goed doorheen. De buren vinden het prima.
vrijdag 29 juli 2022 - 12:49
Tuinprins

Tuinprins

Bij bovenstaande bakken worden afstandhouders meegeleverd zodat de bakken niet tegen de muur hangen en roestplekken op de muur geven. Of er roestvlekken op bestrating komen door druppend water wat langs de bak naar beneden loopt zou ik niet weten.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 29 juli 2022 - 15:41
vanbruggen93

Vanbruggen93

Goedenavond,

Bedankt allen voor de reacties!

Ik ben ook zeer benieuwd of druppend water veel kwaad kan..

Wel weet ik dat het roestproces na circa 1 jaar voltooid is. Dan geeft de plantenbak als het goed is ook niet meer af.

Zijn er verder nog suggesties qua soorten planten en bloemen voor een bak als deze?

Groetjes
vrijdag 29 juli 2022 - 20:04
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Ja dit gele plantje. Santolina. Bloeit heel lang.

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 29 juli 2022 - 20:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon