menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buitenplanten water geven

leerling

Tekst aangepast

Leerling

Ik geef buitenplanten hoogst zelden water (dit jaar nog maar 1 keer gedaan, tijdens de vorige droogteperiode). Degene die water krijgen, krijgen overvloedig water, zodat de grond op zo'n 5cm diepte echt vochtig voelt. En daarna moeten ze er weer wekenlang tegenkunnen. (Ik ga ervan uit dat planten die meer water nodig hebben het toch gaan afleggen tegen de klimaatcrisis.)

Struiken, hagen en fruitbomen krijgen een mulchlaagje aan hun voet. Dat houdt onkruid weg, helpt de bodem voeden en zorgt ervoor dat de bodem langer vochtig blijft.

Nu is het alweer een hele tijd droog.
De planten lijken nog geen last te hebben, maar maandag en dinsdag komen er uitzonderlijke temperaturen aan van 34 en 38°C . Voorlopig lijkt er ook geen regen van betekenis op komst.

Kan ik best morgenvroeg preventief de tuinslang (aangesloten op een hemelwaterput) boven halen?
zondag 17 juli 2022 - 12:19
Jeanine S

Jeanine S

Hoe doe je dat die tuinslang aansluiten op een hemelwaterput ?
Ik heb al zoveel mogelijkheden bekeken en niets lijkt voor mijn situatie
zondag 17 juli 2022 - 13:05
leerling

Leerling

@Jeanine S
Toen we de put hebben laten steken, hebben ze er een elektrische waterpomp op aangesloten (gaatje in de vloer van de garage en vandaar naar de put). En dan de pomp aangesloten op een buitenkraantje (gaatje in de gevel). In de winter dekken we het kraantje goed af om vorstschade te vermijden.
Werkt al jaren prima voor ons.
zondag 17 juli 2022 - 13:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon