menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste bloembak

Ga naar meest recente reactie

Firecat

Tekst aangepast

Firecat

Hallo!
Wij hebben onze tuin net opnieuw aangelegd. Nu is er een probleem met de schutting met de buren, deze is aan het scheefzakken en dus niet meer zo mooi, opnieuw plaatsen is momenteel geen optie. We hebben nu naast ons terras met hoge boordstenen een bloembak gemaakt van ongeveer 40 cm lang en 4 meter breed. (de bak komt uit in de grond, dus niet op het terras). Nu is mijn vraag welke planten ik hier het beste voor zouden kunnen voorzien. Het is een terras op het zuiden. Ik zou de schutting dus graag verbergen met (klim?)planten/struiken? (maar liefst ook iets dat niet woekert zoals klimop) of planten die een zekere hoogte krijgen. Graag ook iets dat wat onderhoudsvriendelijk is, eventueel gemixt met iets wat bloemen geeft. Dit is waarschijnlijk veel gevraagd. Ik ben een complete leek op tuinplanten gebied en enige input zou heel welkom zijn.

Al heel erg bedankt om de moeite te doen om dit te lezen.
Mvg
Veerle

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 12 juli 2022 - 21:09
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Zie foto hieronder. Ik zou allereerst nog twee stukken steen klem zetten in je bak en schutting. En waarom zo schuin links. Kun je daar iets maken van een mini pergola en de schutting daardoor iets rechter duwen. En tegen de schutting wel even opletten dat de potgrond tegen een stuk plastic komt anders rot je schutting weg.
dinsdag 12 juli 2022 - 23:21
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Nu de foto nog sorry. Je kunt bij die "pergola" een clematis plaatsen. Of een roos. Een winterharde jasmijn zou tegen de schutting kunnen. Of cotoneaster horizontalis. Wil je kleur, dan ieder jaar één jarige plantjes er in die lang bloeien en daarna kunt opruimen.

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 12 juli 2022 - 23:26
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Hier zie je die cotoneaster. Er komen besjes in die de vogels opeten. En de bloei valt amper op, maar het zoemt er van de bijen. Laat in de winter is hij kaal, maar in het voorjaar weer fris en fruitig. Alles zo plat mogelijk houden (dus even een werkje.)en iets vastmaken.

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 13 juli 2022 - 00:04
Plantadvies

Plantadvies

Hoezo opnieuw plaatsen? Dit is toch de schutting van de buren? Overleg eerst eens wat de buren willen en vertel je probleem.
woensdag 13 juli 2022 - 08:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon