menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rieten omheining

Ga naar meest recente reactie

KendrickR

KendrickR

Ik heb hier betonplaten die ik wil mooi maken. Wegdoen is geen optie omdat die ook van de buren zijn. Heeft iemand advies?

Ik dacht aan rieten omheining maar dan zit je geld uit te geven aan iets dat na een tijd misschien stuk is?

Iemand ervaring mee?
vrijdag 20 mei 2022 - 14:45
Tuinprins

Tuinprins

Riet is een natuurlijk materiaal en zal na verloop van tijd verweren c.q. vergaan. Hoe lang dat mooi blijft is zo niet te zeggen is afhankelijk van het weer en of de plek vochtig dan wel droog is. Het is in ieder geval niet voor de lange termijn.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 20 mei 2022 - 16:47
KendrickR

KendrickR

Als het geen goede oplossing is wat stelt menigte dan voor ?
vrijdag 20 mei 2022 - 17:48
leerling

Leerling

Wat ligt er naast die muur? Hoe hoog is die?

Als je er niets kan planten, zou je een muurtekening kunnen overwegen.
vrijdag 20 mei 2022 - 18:06
PeterC

PeterC

Mijn schoonouders camoufleren zo een betonnen platen muur met een Leylandia haag.
Dat groeit heel snel en als je die kort snoeit en goed in vorm houdt dan heb je na enkele jaren een strakke, dichte haag die de betonnen platen muur volledig aan het zicht onttrekt.
vrijdag 20 mei 2022 - 19:13
KendrickR

KendrickR

De betonplaten zijn anderhalve meter hoog. Een haag ernaast zetten is moeilijk omdat er een pad vlak naast is en dat zou het niet vergemakkelijken. De hele tuin is ook maar 6 meter breed en dat zou de tuin nog smaller maken.

6 meter breed - 23 lang.
zaterdag 21 mei 2022 - 07:26
PeterC

PeterC

6 meter breed, dat is niet veel.
Klimop tegen laten groeien?
zaterdag 21 mei 2022 - 12:38
KendrickR

KendrickR

Nog een bemoeilijking, de buren links hebben een haag en de buren rechts hoge bomen, struiken, klimop onder controle houden gaat elk jaar rampzalig zijn.
zaterdag 21 mei 2022 - 14:13
PeterC

PeterC

Staan de betonplaten links of rechts?
zaterdag 21 mei 2022 - 21:37
leerling

Leerling

Voorstellen aan de buur om de platen te vervangen door een gemeenschappelijke haag?

Verven of kaleien en dan muurdecoratie aanbrengen?
Voor inspiratie, zie bv. https://www.buitenlevengevoel.nl/tuindecoratie-voor-aan-de-muur/ of https://nl.pinterest.com/pin/357051076698145256/
zaterdag 21 mei 2022 - 22:30
KendrickR

KendrickR

De betonnen platen wegdoen is een heel werk. Haha het is hier lastige boel. Links zit een huurster met verhuurster die constant dwarsligt en rechts zitten huurders die vrij oud zijn en die niets meer aan hun woning zouden doen buiten onderhoud indien nodig. ))
zondag 22 mei 2022 - 06:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon