menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke planten kiezen?

anvranck15

Anvranck15

Hoi
We zijn op zoek naar enkele goede mogelijkheden om te planten op het schuine stukje grond tussen de haag (van de buren) en onze oprit. We denken zelf aan een bodembedekker, maar welke zijn aan te raden voor deze plek?

- Droge grond, leemgrond
- Zon
- Gemakkelijk in onderhoud
- Groenblijvend (mag wel verkleuren, maar niet helemaal weggaan)
- Mooie bloemen en aantrekkelijk voor insecten en/of vlinders zijn zeker een extra pluspunt

Mijn eigen ideeën zijn: kruiptijm (praecox denk ik?) of geranium macr., maar geen idee of dat goed is voor daar. En misschien komen hier nog andere ideeën uit waar ik niet aan denk.

Alvast bedankt!

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 26 april 2022 - 16:14
Lamium

Lamium

Qua grond lijkt de kruiptijm me prima, maar als je zegt mooie bloemen vind ik hem wel wat tegenvallen. De bloei is redelijk kort en na een jaar of twee-drie wordt hij minder mooi en moet je hem scheuren.

Ik zou er dus wat planten tussen zetten die wat langer bloeien. Steenraket, kruipende rozemarijn, diascia (officieel een eenjarige, maar degene die ik heb is alleen maar mooier geworden). In de winter ben ik ook wel blij met mijn ceanothus omdat hij mooi glimmend blad heeft, die wordt wel een stuk groter.
dinsdag 26 april 2022 - 17:57
sophora

Sophora

Geranium cantabrigense vind ik beter dan de de macrorrhizum. Ceanothus is heel mooi maar is toch nie zo lang levend.
dinsdag 26 april 2022 - 22:54
Lamium

Lamium

Volgens mij leeft ceanothus normaal een jaar of acht. Hij is hier drie-vier jaar onderweg en wordt alleen maar mooier. Lang genoeg om iets anders leuks te bedenken voor de plek . Diascia en steenraket zijn wel echt korter levend. Ik vind dat zelf ook wel zijn voordelen hebben omdat ik het ook leuk vind om af en toe te vernieuwen.
woensdag 27 april 2022 - 13:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon