menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Afboording border

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen,

Een eenvoudige vraag... Wat gebruiken jullie om jullie bloemenborder af te boorden? Liefst vrij budgetvriendelijk? Op dit moment heb ik er niets rond, maar daardoor groeit het gras snel terug de border in. Zeker omdat ik het gras niet wekelijks afrijdt. Ik heb ook glooiende borders, dus ook iets dat in alle richtingen buigzaam is!

Bedankt!

Groetjes,
Roeliee
donderdag 4 november 2021 - 11:06
baron

Baron

Dag Roeliee,
Hier is alles met betonblokjes afgeboord, eens geplaatst, geen omkijken naar.
betonblokjes van 9x9 cm, je kan ermee alle richtingen uit.
goedkoop ook.
groeten
donderdag 4 november 2021 - 16:15
leerling

Leerling

Ik hou gewoon een strook vrij van planten en wortels. Diep genoeg alles weghalen is daarbij het belangrijkste.
Als je het heel keurig wil, kan je de rand van het gras afsteken, zoals je op deze video kan zien: https://www.youtube.com/watch?v=L6KfKXpr5MQ

Heb je er ook nog graag een afboording bij, dan zou je snoeihout kunnen gebruiken om een bogenhekje te maken zoals op de foto hier: https://www.shutterstock.com/image-photo/fragment-decorative-fence-made-willow-branches-615288956
Als je geen snoeihout hebt, kan je ook wilgentenen kopen. Misschien kan je ze zelfs krijgen van iemand die zijn wilgen knot. Jong hout van hazelaars is ook goed plooibaar.
donderdag 4 november 2021 - 23:04
Roeliee

Roeliee

Bedankt voor jullie reactie! Ik bekijk het eens... Leerling, zoals jou eerste tip, zo doe ik het nu ook. Echter moet je dit zeer regelmatig bij houden heb ik het gevoel. Het gras groeit zeer snel terug de border in dus vind ik minder ideaal...
zaterdag 6 november 2021 - 22:11
PeterC

PeterC

Ik gebruik niets speciaals als afboording. Ik volg de methode van in het filmpje.
De planten in de border groeien tot over de afboording, hun bladeren hangen erover. Dat onderdrukt de groei van het gras sterk.
woensdag 10 november 2021 - 18:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon