menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogelbad met solar fontein

Joerig1970

Joerig1970

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben op zoek naar een mooi vogelbad waar ik een solar fontein kan inleggen.

Het is voor in de tuin. en ik woon aan de belgische kust. Dus het moet bestand zijn tegen zon, regen sneeuw en veel wind.

Ik zoek er een die minstens 70 cm hoog is. er zou een solor fontein in moeten kunnen van ongeveer 20 cm of meer
En liefst minstens 50 kg zwaar.

De bijgevoegde foto en link is zo'n voorbeeld van Amazon.nl, maar die zijn niet meer leverbaar
https://www.amazon.nl/gartendekoparadies-Vogelbad-vogelbad-vierkant-vorstbestendig/dp/B08816QJQW/ref=pd_ybh_a_3?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=BHX47FKFSGZN0NQ3957S

Ik hoop dat dit niet te veel eisen zijn. en dat er iemand weet waar ik die kan bestellen en laten leveren.

Alvast bedankt

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 1 augustus 2021 - 19:22
leerling

Leerling

Als je een fontein in een vogelbad gaat leggen, zal je wel een fontein hebben, maar geen vogelbad meer.
maandag 2 augustus 2021 - 00:10
Joerig1970

Joerig1970

Inderdaad dat klopt.

Het is de bedoeling om er op die manier er een fontein van te maken
maandag 2 augustus 2021 - 00:44
leerling

Leerling

Ik weet niet of zo'n ondiep basin geschikt is voor een fontein.
Je schrijft dat het behoorlijkt waait waar je dat vogelbad wil neerzetten. Het water van de fontein gaat daardoor ook gemakkelijk naast het bad vallen.

Zit er een soort van zekering op dat solar fontein, zodat die uitvalt wanneer de pomp droog komt te staan? Zo niet, ga je waarschijnlijk heel snel een verbrande pomp hebben.
maandag 2 augustus 2021 - 23:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon