menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jasmijnen onderhoud

Ga naar meest recente reactie

Gozen

Tekst aangepast

Gozen

Ik heb in maart april jasmijnen geplant tegen scheidingsmuur van 10 m lang.

Volgens tuinman moesten we per lopende meter 3 planten voorzien.


Zoals je op afbeeldingen kan zien zijn de eerste 15 jasmijnen groter en hebben groener bladeren dan laatste jasmijnen die lichter zijn van kleur en minder snel hebben gegeroeid.

Is dat een probleem ?

Welke voeding of maatregelen kan ik voorzien om ze gezond te houden ?




Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 31 december 2020 - 16:57
KleineTuinen.nl

KleineTuinen.nl

Zo te zien gaat het om Toscaanse jasmijn. Liever niet te voedzame grond en goede drainage is belangrijk. Ook bij voorkeur beschut.

Als de grond erg nat wordt (of tijdens koude winters) zal een deel van het blad rood worden. Vervolgens kan dit blad afvallen.

Heb je last van rood blad bij de jasmijn? Of alleen geel blad? Misschien heb je nog wat aan het blog item dat we hier al eens over schreven?
Waarom wordt het blad van mijn jasmijn rood?
vrijdag 1 januari 2021 - 20:38
Gozen

Gozen

@kleinetuinen.nl bedankt voor u reactie.

Momenteel heb ik nog geen rood blad gezien meer licht groen of geel achtig kleurblad.

Qua grond is het zelfde maar toch is er verschil tussen jasmijnen ...

Dus zou niets moeten geven qua voeding is er een behandeling of maatregel om beter dranaige te voorzien.
zal u blog item zeker zeer aandachtig lezen

Alvast Bedankt
zaterdag 2 januari 2021 - 14:05
KleineTuinen.nl

KleineTuinen.nl

De lichtgroene kleur kan ook komen door het verschil tussen ouder blad en jong blad. Geel wijst meestal op een gebrek. Toch is dit niet een plant die veel bemesting moet hebben. Arme grond is vaak beter voor de plant. Voldoende doorlatende grond zeker.
dinsdag 5 januari 2021 - 10:39
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Je moet er rekening mee houden dat ook wintergroene planten hun oude blad af en toe laten vallen. Kan heel goed zijn dat de gelere bladeren al oud zijn.

Het advies van de tuinman is niet helemaal correct; 1 plant per meter was voldoende geweest. Als ze het er echt naar de zin krijgen, moet je over een paar jaar om de 4 weken voor "kapper" spelen.
woensdag 6 januari 2021 - 16:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon