menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Probleem met nieuw gazon

Ga naar meest recente reactie

Jipka

Tekst aangepast

Jipka

Ik heb half oktober een nieuw gazonnetje gezaaid. Echter na x-aantal weken verandert de groene kleur van het gras nu kalmpjes aan in een geelachtige kleur. Zie foto (in hoeverre dit realistische kleuren zijn op de foto... ). Grond werd getest en was ideaal. Heb jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en ook een eventuele oplossing? Of zou ik volledig opnieuw moeten beginnen ...?

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 18 december 2020 - 16:56
Jipka

Tekst aangepast

Jipka

Bijkomend probleem dat ik heb zijn precies overal een soort van mierenhoopjes of zo in de grond. .. Alhoewel ik twijfel aan wat het kan zijn: mieren, wormen, engerlingen, ...? Tasten die misschien de verse wortels aan?
zaterdag 19 december 2020 - 12:13
Jipka

Jipka

Heb geprobeerd om deze ook in beeld te brengen...

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 19 december 2020 - 12:15
dries944

Dries944

Die hoopjes duiden aan dat er veel regenwormen zich in de grond bevinden alsook organische stof dat ze omzetten naar die hoopjes dus. Das dus een goede zaak,gewoon de hoopjes openharken. De wormen eten alleen dood materiaal dus niet de wortels van uw gras! De gele kleur kan duiden op een voedingsgebrek of van vele regen,...
zaterdag 19 december 2020 - 13:17
deHaan

DeHaan

Het probleem is, we gaan de winter in.
Oplossing, wachten op het voorjaar.
zaterdag 19 december 2020 - 16:01
Jipka

Jipka

OK bedankt voor jullie reacties. Is de eerste keer dat ik gras geelachtig zie worden bij het ingaan van de winter, vandaar mijn vraag... Waarschijnlijk omdat het jong gras is veronderstel ik dan? Hopelijk inderdaad geen voedingsgebrek maar zou me verwonderen want werd goed bemest bij aanleg...
vrijdag 1 januari 2021 - 10:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon