menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heraanleg tuin

Michael W

Michael W

Dag iedereen,

Graag had ik jullie advies omtrent volgende verandering aan de tuin gehad.
Momenteel bezitten wij een tuin in zeer slechte staat omdat de vorige eigenaars er niet naar omgekeken hebben. Op sommige plekken groeit er enorm veel onkruid, op andere plekken groeit er bijna niets en op enkele zeldzame plekken groeit er wat gezond gras. We spreken over een tuin van ongeveer 75 vierkante meter

Nu zou ik graag weten welke stappen julie zouden ondernemen om terug een mooie onkruidvrije gazon te krijgen en daarbij de tuin ook ineens 1,5m smaller te maken zodat we langs beide kant een strook voor planten/groenten etc. hebben.

Liefst van al zouden we geen chemische producten willen gebruiken die de bodem kunnen aantasten en ook zo min mogelijk gebruik maken van grote toestellen omdat die niet door het huis zouden geraken.

Grasmatten is zeker wel een optie.

Ik ben benieuwd naar jullie input en advies!
maandag 14 september 2020 - 08:20
baron

Baron

Beste Michael,
Hier is ook alles vernieuwd (600m²), ook onze achtertuin was moeilijk bereikbaar.
Met een klein toestel die de bovenlaag van het gazon wegsnijd (zo'n 5 'a 6 cm diep) kan je daarna alles niveleren.
De oppervlakte is niet zo heel groot, ik zou een tuinaannemer vragen om de werken uit te voeren, zij hebben het materiaal (ook voor moeilijk bereikbare plaatsen)
Ook zoals hier, kies zeker voor graszoden, het is nu de perfecte periode en je zit onmiddellijk in het groen.

succes

dinsdag 15 september 2020 - 10:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon