menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasrollen

Ga naar meest recente reactie

ruud Leeuw

Ruud Leeuw

Beste leden ,
Even een vraag, ik wil in mijn tuintje van 25 vierkante meter grasrollen gaan neerleggen , en mijn vraag is of ik dat nu nog kan doen .
Moet ik eerst nog wat aarde onder deze grasrollen strooien , en zo ja wat voor aarde
Vast bedankt.
Gr.Ruud
zondag 6 september 2020 - 13:18
Wannus

Wannus

Nu is het ideaal om matten te leggen , eigenlijk kun je het hele jaar door , Enkel bij extreme droogte kan het wat tegenslaan en ook bij vorst niet aan te raden .
Is er te weinig aarde aanwezig misschien , doordat je wil bijwerpen ? Ik begrijp het niet goed !
zondag 6 september 2020 - 19:38
ruud Leeuw

Ruud Leeuw

Hoi Wannus ,

Ik bedoelde eigenlijk of ik nog speciale aarde toevoegen.
Er ligt nu wel aarde van ongeveer 10 jaar oud , en misschien is dit te oud en moet er wat verse aarde weer op, maar wat voor aarde raad jij mij dan aan ?
Gr.Ruud.
maandag 7 september 2020 - 09:34
Carib

Carib

De aarde onder mijn gazon is geschat 4,56 miljard jaar oud, maar doet het nog prima.
maandag 7 september 2020 - 16:00
ruud Leeuw

Ruud Leeuw

Haha , zeker een 9 +
Gr.Ruud.
dinsdag 8 september 2020 - 12:03
pplakke

Pplakke

Wat compost doorwerken kan nooit kwaad. Veel hangt af wat voor aarde het is. Als het ooit opgehoogd of zo geweest is met aarde van dieper. Dan is dat niet ideaal.
dinsdag 8 september 2020 - 13:27
dries944

Dries944

Compost inwerken in ideaal bij zowel zand- of kleigrond. Grond droogt ook minder snel uit bij droogtes en verbetert de drainage bij nat weer.
zaterdag 3 oktober 2020 - 11:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon