menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stabilise met sierstenen

brammer

Tekst aangepast

Brammer

hallo,
ik ben nieuw en ik ga eerlijk zijn, ik ben alles behalve handig in bouwen en tuinieren
nu heb ik een huis gekocht enkele jaren geleden met een terras.aan dat terras een 30-40cm aarde waarop kiezelsteentjes lagen, direct daaraan boorstenen en dan gazon. er lag geen worteldoek onder de kiezels dus ik hoef er niet bij te zeggen dat gepaard ging met onkruid waarvan de wortels tot onder het terras groeide en om de duur tegels loskwamen etc..
ik heb de kiezels en aarde weg gepeuterd en nu zit ik dus met een soort grachtje van een 30-40cm breed en 20cm diep tussen mijn gazon en het terras. het idee is om een klein laagje stabilise ertussen te leggen( zodat er geen onkruid meer kan groeien). en daarop dan witte carrara keien te leggen. zeer recht zal de stabilise niet moeten liggen aangezien er toch keien op gooien toch?
nu heb ik online gelezen hoe stabilise te maken, lijkt mij niet moeilijk. maar..
-gooi ik gewoon de klaargemaakte stabilise erop en duw ik dit een beetje effen met voet of moet dit echt recht recht liggen?
- welk zand raden jullie aan om bij de stabilise te mengen en water bijvoegenja of nee?
- hoe lang moet dit drogen eer ik mijn witte keien erop leg of mag dit onmiddelijk?
- klopt toch dat ik dan van onkruid af ben? ik moet geen worteldoek meer toch?
- moet ik die stabilise leggen in een droge periode of mag het dezelfde dag/ volgende
dag regenen.

waarschijnlijk zijn dit meer dan simpele vragen, maar zoals ik zei, ik ben echt (nog) geen tuinier dus ik vraag het liever eens. thx bij voorbaat
zondag 3 mei 2020 - 15:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon