menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Graskanten onderhoud

Ga naar meest recente reactie

Marijke VC

Marijke VC

Graskanten langs paadjes en grasveld vragen jaarlijks een grondige trimbeurt om terug een mooie vorm te geven.
Wij hebben in onze tuin meer dan 100m graskanten... dat is een hele klus om manueel met een kantensteker of spade te doen.
Met de grastrimmer op zijn kop kan je ook al vorm geven, maar dan moet je nóg de grasstrook uitsteken. Het nadeel van de grastrimmer is ook dat bij elk steentje de draden afspringen en je er telkens de spoel moet uithalen... na 20 keer geraak je dat wel beu.

Bestaat er een machine, een soort graskantsnijder, die alles in één keer doet, dus die zowel de graslijn afsnijdt en meteen ook het af te snijden gras uitsteekt?

Wie kan me helpen?
dinsdag 31 maart 2020 - 11:27
LT

LT

Hier een tuin met nog meer kantjes...Hoe zouden DIE dat doen...
Informeer DAAR maar eens...
https://www.tuinadvies.nl/tuinvrienden/tuinfotos/146244/eljoh/0/mijn-tuinfotos/#!foto73936
dinsdag 31 maart 2020 - 11:41
deHaan

DeHaan

Als het meer dan 100m is dan zou ik het gewoon 1 keer per jaar de kanten netjes maken.
Als je zorgt dat je tuin een beetje rommelig is maar toch verzorgt, dan valt het niet op.
dinsdag 31 maart 2020 - 20:42
Marijke VC

Marijke VC

Dag LT,
Goeie tip! Ik heb een bericht gestuurd naar de Tuin van Eljoh, maar kreeg nog geen antwoord.

Dag Dany,
Bedankt voor de link, maar daar staan zo massaal veel toestellen in dat het moeilijk is om daar een keuze of vergelijk in te maken.
Ik weet ook niet zeker of het toestel bestaat waar ik naar zoek... daarom hoopte ik via Tuinadvies iemand te vinden die zo'n toestel kent of me raad kan geven.

Dag DeHaan,
Het is inderdaad de bedoeling om nu (dringend) en dus ook jaarlijks al die kanten mooi af te snijden, maar ik zoek een handig toestel (op batterij bv) dat tegelijk de kanten afsnijdt én de strook gras uitsteekt in plaats van dit manueel te doen met een kantensteker + een schoffel.
woensdag 1 april 2020 - 00:28
Wannus

Wannus

Met een half maantje (kantsteker) kun je in enkele uurtjes al een mooie afstand behalen ,

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 1 april 2020 - 08:45
minouke

Minouke

Zelf heb ik een electrische kantenmaaier en ben daar zeer tevreden over.

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 1 april 2020 - 12:15
Carib

Carib

Ik heb zelf jaren geleden hiervoor een kantensnijder met benzinemotor gekocht. Hij snijdt prima en diep de kanten af, maar ik vind hem veel te zwaar in het gebruik. Onze tuin is vrij groot en de afstanden tussen de borders behoorlijk. Ook is hij vooral goed in rechte lijnen en minder goed in vloeiende lijnen. Hij staat nu in de kelder en ik gebruik nu een accumaaier met kunststof mes. Die voldoet uitstekend voor de paar 100 meter randen. Door iedere paar weken in het groeiseizoen en af en toe buiten het groeiseizoen de randen bij te werken is het niet meer nodig in het voorjaar de randen af te steken.
woensdag 1 april 2020 - 20:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon