menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoge gazon met gemaaide paadjes

nobiladare

Tekst aangepast

Nobiladare

Hallo allemaal
wij hebben een aangelegde tuin met een redelijke oppervlakte gazon (400 m2) die het niet zo fantastisch doet. Onder andere door twee honden die constant 'verticuteren' en af en toe eens graag een putje graven. Veel kale plekken, onkruid, bultjes ...
Nu heb ik het plan opgevat om het gazon te laten groeien en er (goed uitgedachte) paadjes in te maaien. Ik heb dat ooit gezien bij een vriendin en dat zag er heel mooi uit, heel zacht en natuurlijk. Zie voorbeeld hierbij, dat is wel gewoon een foto die ik van het net heb geplukt, dat is dus niet mijn eigen tuin. Die vriendin is nu naar het buitenland verhuisd en we hebben geen contact meer, en daarom vraag ik nu raad aan jullie

Ik heb zelf al bedacht dat ik de paadjes goed moet plannen, en dat ik de randjes van het gazon ook heel netjes zal moeten houden om te vermijden dat het er als een braakliggend terrein gaat uitzien.

Hebben jullie hier ervaring mee? Werkt dat? Waar moet ik op letten? Gaat het er niet gauw als een rommeltje uitzien? Wat met netels in het gras? Kan er op dat lange gras nog gelopen worden door bvb kinderen (ik heb zelf geen kleine kinderen meer, maar er komen er wel soms op bezoek) en honden?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie gouden raad en groetjes!

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 17 maart 2020 - 11:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon