menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid in tuinpad

Ga naar meest recente reactie

bert1976

Bert1976

Allen,

In ons tuinpad hebben we veel last van verschillende onkruiden, ik zou terug willen hervoegen, het ligt er toch al een flink aantal jaren.

Welk voegmiddel kan ik hier het beste gebruiken, het zijn zoals je op de foto kan zien hele brede voegen.

Enige tips ook om het voegmiddel niet te veel in het gras te laten lopen?

Alvast bedankt!
Grts,

Bert

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 27 oktober 2019 - 11:47
Henk-Willem

Tekst aangepast

Henk-Willem

In mijn tuin heb ik ook paden van kasseien / kinderkopjes maar niet met zulke hele brede voegen. Zo breed én in het gazon lijkt me het toch schier onbegonnen werk om ongewenste kruiden / gras effectief te weren.
Ik gebruik "dansand" voegzand en daar heb ik goede ervaringen mee (maar heb de paden in mijn gazon verwijderd, was onbegonnen werk).
maandag 28 oktober 2019 - 20:22
Henk-Willem

Henk-Willem

Voorbeeld terras. Eenmaal schoon wel regelmatig handmatig onkruiden en gras blijven uitsteken. Na loop van jaren wordt het steeds minder.

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 28 oktober 2019 - 20:39
leerling

Leerling

@Bert
Waarom het niet gewoon zo laten? Of er gewoon gras tussen laten groeien?
Gewoon mee maaien met de rest van je grasveld en klaar is Bert.

dinsdag 29 oktober 2019 - 00:55
Henk-Willem

Henk-Willem

Dat heb ik ook een tijdje gedaan maar na paar jaar is je pad dan volledig overgroeid (zand slibt aan en gras breidt zich dan toch langzaam uit).
dinsdag 29 oktober 2019 - 16:50
bert1976

Bert1976

Heb wat verder gezocht op google, en kom veel basalt split tegen, van 1-3 mm

Lijkt me ook wel schoon, kan dit dienen als soort voegmiddel voor tussen de kasseien?

Moeten de groeven (onkruid ed) volledig uitgegraven worden zoals bij voegmortel of niet?

Grts,

Bert
woensdag 30 oktober 2019 - 16:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon