menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schieten op tuinontwerp

Ga naar meest recente reactie

Andries

Andries

Goedemorgen iedereen,

Ik ben druk bezig met het ontwerp van onze achtertuin en volgens mij begint het al ergens op te lijken...

Ik begin echter wat te twijfelen over de borders. Aangezien hier heel wat kenners op het forum zitten, hoop ik dat jullie wat tips/ adviezen of verbeterpunten kunnen geven.

Groeten,
Sjon

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 27 oktober 2019 - 07:32
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Wel mooi
ik zou voor de beplanting grote groepen van dezelfde planten kiezen, groepen van tenminste 3 planten.
Let ook op de kleur van de bakstenen, kan soms vloeken met bepaalde bloemkleuren (bvb. oranjerode bakstenen met roze bloemen)
Ook altijd gezellig is een borrelsteen maakt minder geluid dan een fontein of waterval.
zondag 27 oktober 2019 - 07:36
Andries

Andries

Toevoeging:

Op de percelen naast ons staan woningen. We hebben echter vrij zicht naar achteren toe.(weilanden)


De bedoeling is dan ook om de border tegen de weilandrand aan laag te houden en daar in de hoek onder de dakplantaan een zitje te creëren voor op mooie zomeravond.
zondag 27 oktober 2019 - 07:37
WiPe

WiPe

Een boom in de verharding is nooit een goed idee. je kan daar best een houten vlonder leggen.
zondag 27 oktober 2019 - 14:49
Carib

Carib

Om praktische en om esthetische redenen zou ik niet kiezen voor de kleinere borders, zoals de smalle border voor de veranda en het smalle gedeelte voor het vierkante terras. Mooier is het om een robuuste border in te richten in plaats van de punt gras achter de veranda. Dat heeft ook als voordeel dat de boom niet in het gras staat. Zonder boomspiegel is dat niet verstandig.
Ook al te grote golven in borders is niet handig, want dat maait niet lekker en geeft een heel onrustig beeld.
Misschien ook leuker om de halfronde border naast het terras door te laten lopen naar het pad. Geeft een mooier beeld als je door de planten loopt in plaats van over een pad met een reepje gras ernaast.
Verder lijkt het net of je drie verschillende soorten/kleuren verharding hebt in de tuin. In een tuin van deze omvang is dat misschien wat onrustig.
zondag 27 oktober 2019 - 19:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon