menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Weelderige bloemen

martinemor13

Martinemor13

Beste,
Ons grasterrein werd al enkele keren opnieuw aangelegd, wegens teveel onkruid en door de droogte. Wij hebben ook heel wat ongewilde doornachtige struiken die zich erin wortelen van bij onze buurman. Wij verwijderen die, mr ze komen steeds terug. Is een echte pest! Deze boren zich zelfs door onze asfalt! Daarom heb ik een paar vraagjes ‘ hoe raken we daar vanaf, en wat kunnen wij zaaien om een mooi en langdurig weelderig bloementerrein te hebben? Ik
Zag in de Ardennen een veld met rode klaver ( trifolium incarnatum carmina) en kocht een zakje mr ik lees dat dit mr eenjarig tot 2 jarig zou zijn. Is dus ook niet echt een oplossing’,
Bedankt vr uw reactie.
Met vriendelijke groeten.
Martine
vrijdag 2 augustus 2019 - 14:51
Patrikc

Patrikc

Die ongewilde doornachtige struik, dat doet me denken aan 'duivelsstok', Aralia elata, als het dat is: daar geraak je niet vanaf zolang bij je buurman de moederplant blijft staan.

En wat betreft dat weelderig langdurig bloementerrein, het spijt me van je met beide voeten terug op aarde te zetten, maar als het je niet lukt een gazon in goede staat te houden, dan gaat het zeker niet lukken met een 'bloementerrein', want dat komt niet vanzelf...

Het eenvoudigste is een extensief onderhouden gazon, en aanvaarden dat daar ook andere planten inkomen, en als die planten gaan bloeien heb je je bloementerrein... Je kan die bloemen ook zaaien in je gazon trouwens...
vrijdag 2 augustus 2019 - 15:12
leerling

Leerling

Zou je Aralia elata aan de perceelgrens kunnen tegenhouden met een wortelbegrenzer?


zaterdag 3 augustus 2019 - 00:34
Tuinprins

Tuinprins

Die 'doornachtige struik' doet mij eerder denken aan Robinia pseudoacacia. Uitlopers van deze (meerstammige) boom kunnen meters van de moederboom boven de grond komen. Heb met eigen ogen gezien dat uitlopers van Robinia 8 meter ver van de moederboom boven de grond kwamen (straatboom). Het waren ook echt uitlopers en geen zaailingen. De eigenaar van deze tuin spuit de uitlopers met Roundup dood maar ieder jaar komen er toch weer een aantal naar boven.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 3 augustus 2019 - 07:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon