menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe bloem en plantenperkjes vervangen door gras

Ga naar meest recente reactie

Yannick82

Yannick82

We hebben onlangs een huis gekocht met een relatief grote tuin. De tuin staat echter vol met "bloemenperkjes" en dit is een beetje teveel voor ons om te onderhouden.
Door de hoeveelheid verliezen we ook een groot stuk van de tuin die we liever anders willen gaan gebruiken zodat de kinderen meer speelruimte hebben.

In bijlage zit een foto van een stuk van de tuin.

Mijn vraag is nu... Hoe ga ik best te werk om die perkjes weg te krijgen en gewoon gras te zaaien daar?
Wat moet er allemaal gebeuren zodat de planten niet meer terug groeien, er ook geen onkruid groeit en de aarde goed is voorbereid om gras te zaaien?

Indien nodig gaan we wel een tuinman vragen voor wat werk, maar als het niet te moeilijk is, wil ik het gerust zelf doen.

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 26 juli 2019 - 20:30
c j de k

C j de k

Zo iets moois ga je toch niet veranderen in grasperkjes . De meeste van ons zouden bijkans een moord doen voor zo een border . Het onderhoud valt heus wel mee hoor en heb je dan toch geen tijd laat je die tuinman gewoon een paar uur op de maand komen . Die kinderen hebben heus nog wel ruimte om te spelen dunkt me .
Trouwens welk kind speelt nog in de tuin , die zitten veel liever op de bank te gamen
vrijdag 26 juli 2019 - 21:50
zuurtje

Zuurtje

Geniet het eerste jaar van uw huidige tuin, van de seizoenen. Pluk met de kinderen bloemen voor in een vaas enz. enz.
Ineke
zaterdag 27 juli 2019 - 14:38
Limburg vooruit

Limburg vooruit

Beste,

uw huidige tuin vervangen door grasperken zou volgens mij een fout zijn.
Kinderen spelen nog wel buiten, maar voor een trampoline is er nog plaats, en een bal in de beplanting kan ook eens geen kwaad.
Denk ook dat kinderen sneller groot zijn en dan zit jij met een enorme onderhoudsintensieve grasvlakte waar je gek van word. Er is bv. geen enkel onkruidverdelger voor in gras meer te koop. Iedere week moet het gras minstens 1x af gedaan worden, verticuteren, bemesten,...

Op de foto's die je plaatste zie ik enkel even werk in April-Mei en September. Daarna is het genieten want de borders zijn mooi dicht gegroeid en onkruid krijgt geen kans meer.
Laat in het begin zeker een tuinman komen maar help mee, zo leer jij ook groene vingers krijgen en ga je van uw tuin houden zoals hij nu is. Eens iets nieuws proberen, ...

Ook zit je hier op de juiste plaats voor info.
zaterdag 27 juli 2019 - 16:03
leerling

Leerling

Zoals ook de anderen al schreven: het zou heel erg jammer zijn als je zo'n rijkdom zou (laten) omzetten in een graswoestijn.

Voor kinderen zie ik hoekjes om te verkennen en struiken om verstoppertje achter te spelen.

Als je hier een grasveld van maakt, heb je in zomers als deze vooral van die dorre vlekken, zoals vooraan op de foto.

Waarom geef je je kinderen niet elk een van die plekjes cadeau? Hun kleine tuintje om bijen en vlinders te lokken. En om andere beestjes te vinden, en ook die leren kennen en apprecieren.
zondag 28 juli 2019 - 00:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon