menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon met veel onkruid en wildgras?

Ga naar meest recente reactie

Jordyvd

Tekst aangepast

Jordyvd

Hallo allemaal,

In april zijn we begonnen met het inzaaien van de grond rondom onze woning (nadat we het opgehoogd en geëgaliseerd hadden). Als graszaad hebben we gekozen voor Barenbrug Solide.

Helaas is het tot nu toe een strijd geweest tegen het onkruid, waarbij we enkele weken geleden al het onkruid handmatig hebben verwijderd om het vervolgens weer door te zaaien.

Tot onze grote schrik is het onkruid weer terug. We maken ons vooral zorgen om het wildgras, maar ook het andere onkruid is voor ons een doorn in het oog.

Is dit eenjarig en wat kunnen wij hieran doen? We willen graag een mooi gazonnetje en hebben er al dagen aan werk in zitten. Om het nu weer handmatig te gaan verwijderen zien we op dit moment (eerlijk gezegd) even niet zitten.

Ik zal wat foto's uploaden. Ik hoor graag wat jullie tips zijn.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 8 juni 2019 - 20:36
Jordyvd

Jordyvd

foto 2

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 8 juni 2019 - 20:36
Jordyvd

Jordyvd

Foto 3

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 8 juni 2019 - 20:36
Jordyvd

Jordyvd

Foto 4

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 8 juni 2019 - 20:36
Jordyvd

Jordyvd

Foto 5

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 8 juni 2019 - 20:37
Jordyvd

Tekst aangepast

Jordyvd

Foto 6
zaterdag 8 juni 2019 - 20:37
Jordyvd

Jordyvd

Foto 6

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 8 juni 2019 - 20:38
Dvr001

Dvr001

Omdat het gras nog jong is zou ik de eerste 3 maanden (en zeker met de zomer nu) geen onkruidbestrijder gebruiken. Geef je gazon even tijd en wacht tot einde jaar om onkruidverdelger in gazon te gebruiken.

Dat wildgras is volgens mij gladvingergras:
Vingergras in een vervelend en veelvoorkomend onkruid dat van zon en hoge temperaturen houdt. Vingergras is een eenjarige plant en gaat aan het einde van het jaar dood. Deze grassoort verspreidt duizenden zaadjes die in het voorjaar beginnen te groeien.
maandag 15 juli 2019 - 11:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon