menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zijn al die bewerkingen echt nodig?

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen,

Gewoon even een vraagje uit interesse. Bij mijn buren is een tuinman bezig met het aanleggen van zijn gazon. Ik stel me echter de vraag of het echt nodig is om al die bewerkingen te doen? Ze zijn begonnen met eerst alles kapot te spuiten (zijn uitleg: wat kan roundup kwaad... paar weken later groeit het gras dat ik zaai. Dus veel kwaad zal het wel niet kunnen zeker? Dit terzijde...) Daarna hebben ze de grond opgetrokken en enkele malen gefreesd. Een heel dun laagje compost gestrooid en daarna met de rotoreg er over (deze bewerkingen kan ik verstaan, heb ik ook gedaan). Daarboven hebben ze een soort dikkere bruine korrels gesmeten (koemestkorrels?) Nu zijn ze de grond echter nog eens aan het frezen en wordt er ook bemest in grote hoeveelheden. Graszaad is er echter nog niet aan te pas gekomen. Zijn al die bewerkingen nu echt nodig? Of is dit alles gewoon om de zakken van de tuinman te vullen? Nog een aanvulling, we zitten hier op zandleem grond, grond waarvan ik dacht dat deze toch zeer voedzaam was?

Groetjes
Roeliee
maandag 13 mei 2019 - 12:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon