menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veel onkruid in het gras

Ga naar meest recente reactie

Jordyvd

Jordyvd

Hallo allemaal,

6 april hebben wij gras gezaaid. Helaas komt het gras maar op sommige delen op en zien we echt heel veel onkruid opkomen.

Het gras valt uiteindelijk wel bij te zaaien, maar ik maak me vooral druk over het onkruid. Wat kan ik hieraan doen? Mest met onkruidverdelger, of toch wat anders?

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 11 mei 2019 - 18:19
WiPe

WiPe

Melganzevoet, een heel gewone verschijning in een pas gezaaid gazon. Als je gras twee keer gemaaid is, is dat helemaal weg.
zaterdag 11 mei 2019 - 19:22
charelke

Charelke

Maaien en de plekken opnieuw inzaaien met het groen kleurig herstel zaad dat vlugger op komt dan een onkruid.groeten .
Charelke
zaterdag 11 mei 2019 - 19:34
Jordyvd

Jordyvd

Oh gelukkig! Ik was al bang dat het niet meer goed zou komen. Zou een mest met onkruidverdelger eventueel ook nog mogelijk zijn, of kan dit pas later als het gras wat ouder is?
zondag 12 mei 2019 - 01:53
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Laat dat mest en die onkruidverdelger maar zitten. Het enige dat je daar mee kan bereiken is dat je gedurigaan je gras moet maaien. En door die onkruindverdelger kunnen alle andere planten afsterven. Ik was gisteren nog in een grote tuin waar een paar prachtige beuken hopeloos verloren zijn door het gebruik van die ellende.
zondag 12 mei 2019 - 09:12
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

GROEN???kleurig herstelgras?, Ik leer graag iets bij...…..
Ineke
zondag 12 mei 2019 - 12:17
Jordyvd

Jordyvd

Ik ben ook benieuwd!
zondag 12 mei 2019 - 21:11
charelke

Charelke

Ja ,ik schrok ook al toen ik er mee thuis kwam en het pak opende dat er groen zaad in zat.
Is dat misschien een bescherming tegen de vogels of is het een ommanteling van snel kiemer,als ik nog eens bij AVEVE (de boerenbond vroeger) kom vraag ik het daar nog eens.
grts
Charelke
maandag 13 mei 2019 - 10:31
zuurtje

Zuurtje


Ineke
zaterdag 18 mei 2019 - 19:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon