menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ongelijk grasgroei gazon

Ga naar meest recente reactie

Deetee

Tekst aangepast

Deetee

Goedenavond,

Ik hoop dat er iemand ons kan helpen met ons klein stukje gazon.
De zoden zijn begin oktober 2018 neergelegd op een laag van ongeveer 15 cm teelaarde.
Op 25 maart van dit jaar heb ik het gras weer voor het eerst bemest. En sinds toen lijkt dit euvel wel op te treden. Op het ene stukje groeit het mooi lang en donkergroen en ietsje verder oftewel direct naast is het lichtgroen en groeit het niet.
Welke mest het is weet ik niet omdat we dit in een emmer erbij hebben gekregen vorig jaar.
Het mest heb ik gestrooid met de hand. Is het misschien niet gelijkmatig gestrooid of misschien overbemest?
Ook groeit er iets wat niet op gras lijkt ertussen ????

Op de foto is het gras zeer groen. In het echt is het een stuk minder groen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 29 april 2019 - 20:21
Deetee

Tekst aangepast

Deetee

Nog een foto van de omschreven situatie.: "Ook groeit er iets wat niet op gras lijkt ertussen ????"

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 29 april 2019 - 20:22
Wannus

Wannus

Het kleur van je gazon lijkt me wat aardig , alhoewel kan het misschien aan je fototoestel liggen , maar ik denk dat je kunstmest hebt gebruikt en waarschijnlijk wat te veel en onregelmatig bestrooid . Dus opletten van verbranding met kunstmest . In dit geval enkele dagen goed besproeien met water . Voor mijn eigen gazon gebruik ik geen meststoffen , wel af en toe een bodemverbeteraar . Met meststoffen heb je een onregelmatige groei en moet je het vlugger maaien voor een periode . Als je bodem goed is door bodemverbeteraars is het gras groen genoeg en zijn meststoffen niet nodig .
Ik heb al veel zoden gaan leggen en een goeie voorbereiding van de bodem is noodzakelijk . Heb je de teelaarde wat ingewerkt in de bodem , en vooral de eerste dagen na het leggen overvloedig begieten voor enkele dagen . Ik wil hier niet overkomen als kenner , maar toch heb ik overal succes waar ik zoden aanleg .
maandag 29 april 2019 - 21:14
Deetee

Tekst aangepast

Deetee

Bedankt voor Je reactie. Na het aanleggen van vorig jaar is er voldoende gesproeid. Op de foto's lijkt het gras ook een stuk groener dan het daadwerkelijk is. Ik heb een betere foto van het wilde gras gemaakt. Moet dit gewoon met de hand eruit getrokken worden? Of is er een foefje voor?

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 30 april 2019 - 15:36
xanderbere19

Xanderbere19

Het lijkt me straatgras. Met een klein schepje uitsteken. Veel werk helaas...
dinsdag 30 april 2019 - 20:52
Driez

Driez

Zijn die lichte plekken niet gewoon plekken die gedomineerd worden door straatgras? Dat gaat snel bloeien oiv droogte, en oogt dan nog lichter.
Moeilijk weg te krijgen, dat is nu een zaadbank aan het vormen/aanvullen en kiemt doorgaans sneller dan je gezaaide gran.
Ikzelf laat het gewoon staan.
zaterdag 4 mei 2019 - 18:20
Dunya

Dunya

Ik heb dat ook sedert het opnieuw gezaaid is met herstelgras. Slechte kwaliteit of...
zondag 5 mei 2019 - 09:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon