menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nu gras zaaien of wachten tot najaar

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen,

Graag even jullie advies. Even een situatieschets. Wij zijn van plan gras te zaaien op wat voorheen een weide was. De grond die we hadden van funderingen en putten, hebben wij open laten trekken door een kraan en ook laten nivileren ondertussen. De grond was van behoorlijke kwaliteit, en is echt een dun laagje bovenop de bestaande grond. Nadien hebben we de grond opgetrokken en gefreesd. Nu ben ik handmatig alles nog eens aan het uitharken van stenen en eventueel grasvodden die mee naar boven komen. Daarna komt er een dun laagje mooie compost bovenop.
Nu mijn vraag. Wat is het beste wat we nu kunnen doen. Nu reeds zaaien, met kans dat het terug een extreme zomer wordt en het zaaien voor niets is. Of wachten we tot het najaar, met de kans dat de grond overwoekert raakt door onkruid? Wel merk ik dat er nu al oud gras/onkruid komt piepen door de compostlaag. Het is wel zo dat het voor mij absoluut geen biljartlaken moet worden. Besproeien tijdens droge periodes is niet doenbaar, aangezien het toch over 1000m² gaat...
(Het plan is niet dat dit eeuwig gras blijft hoor. Ik zal dit zeker nog zo ecologisch mogelijk inrichten... maar voorlopig zou ik er toch overal gras willen, dan kan ik gemakkelijker de tuin inrichten.)

Bedankt voor het advies!

Groetjes
Roeliee
donderdag 25 april 2019 - 13:28
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Nu zaaien, geen dag meer wachten nu het geregend heeft... nog beter als het al gezaaid was...
donderdag 25 april 2019 - 19:16
Roeliee

Roeliee

Helaas zijn mijn werken nog niet helemaal afgerond...
donderdag 25 april 2019 - 21:58
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Allée, binnen enkele dagen is ook nog goed, zo snel mogelijk.
donderdag 25 april 2019 - 22:40
Petrus 53

Petrus 53

Ik zou het nu zaaien beter weer kan je niet hebben.
zondag 28 april 2019 - 19:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon