menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oude Perenboom

Bartmatt

Bartmatt

Hoi,
bij de aankoop van ons huis zijn wij ook eigenaar geworden van deze perenboom
ik doe alles zelf in de tuin maar deze grote perenboom weet ik niet goed hoe er aan te beginnen.
Op internet heb ik al veel informatie gevonden, zoals verticaal groeiende scheuten weg te knippen. maar over het terug snoeien van de oude takken ben ik niet zeker.
het is namelijk zo dat de "hoofdtakken" zoals ik het kan zien jaren terug al serieus zijn terug gesnoeid. Deze zijn nu na aftakkingen nog een 70cm lang maar op het punt waar ze zijn afgezaagd makkelijk 5cm dik. alle takken die daar op de zijkant uit komen zijn heel dun en lijken allemaal vrij jong. zou ik deze gewoon uit dunnen?

Deze zomer hing er enorm veel fruit aan maar vanaf augustus vermoedelijk ook met de hitte vielen ze met kruiwagens te gelijk uit de boom. er zijn ook 2 grote takken +5cm dik afgebroken, vermoedelijk van het gewicht.

alvast bedankt voor de tips
( het touw is voor een jonge boom die er naast staat een beetje recht te houden )

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 19 september 2018 - 19:10
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Op you tube intoetsten -hoogstam perenboom snoeien-. En dan kun je kiezen wat je wilt zien. Ik heb hier al heel wat informatie gevonden hoe je iets moet snoeien.. En dan de stoute schoenen aantrekken.
donderdag 20 september 2018 - 11:17
Bartmatt

Bartmatt

ok doe ik! bedankt
vrijdag 21 september 2018 - 11:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon