menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon bemesten

dj1

Dj1

Is het na deze lange droogte het gazon bemesten nu het regent een goed idee, of wacht ik nog wat tot het gras terug begint te groeien.
Met dank ,groeten
donderdag 9 augustus 2018 - 12:55
Japanse tuin project

Japanse tuin project

Als je in het voorjaar al zou bemest hebben met langer werkende meststoffen kan het zijn dat door dr droogte deze nog niet volledig zijn opgebruikt en zou ik wachten. Als je met kortwerkende meststoffen werkt kan het aanbeveling hebben om nog eens een lichte bemesting te geven. Maar zeker niet overdrijven in stikstof nu! Vanaf tweede helft volgende maand gaan we immers terug richting najaarsmeststoffen gaan met een hoger gehalte aan kalium.

Ik zou nu even wachten hoe het gazon reageert na het eerste ’nat maken van de lippen’ met de eerste regen van vandaag. Veel mensen zijn in hoezee stemming en zijn de schroeiende hitte al vergeten, maar is zeer voorbarig. Hier is vandaag voor het eerst in wéken 9 mm gevallen, maar als je aankijkt tegen een tekort van 300 mm die had moeten vallen gaat het nog wel even duren vooraleer de tekorten terug zijn aangevuld.

Meststoffen strooien op een rosse gazon zou ik al zeker niet doen, je kan zelfs extra verbranding krijgen. Vergeet niet dat het zondag opnieuw 30 graden wordt!
donderdag 9 augustus 2018 - 17:35
dj1

Dj1

Dank voor uw antwoord. Zal wachten en zien hoe het gras reageerd op de regen van deze middag
donderdag 9 augustus 2018 - 18:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon