menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin beluchten bij sproeien

Ga naar meest recente reactie

Berend24

Berend24

Hallo, aangezien de grond door de hitte enorm droog is zat ik er aan te denken het gazon te beluchten alvorens te sproeien zodat het water beter doordringt in de grond.

Ik kwam al zoekende dit tegen. Is dit een idee ?
https://www.westfalia.eu/nl/shops/tuin-en-buitenleven/tuingereedschap/verticuteermachines/hand-verticuteerders/1551681-gazonbeluchter-schoenen.htm?gclid=Cj0KCQjwnNvaBRCmARIsAOfZq-1_4dDyZcrdp5-ZE15YC_J7A86lgVpN0WoI7t5nMYTVj9aARMBej7QaApbZEALw_wcB&utm_medium=1.+SEA&utm_source=Shopping+NL&utm_campaign=Shopping+NL
dinsdag 24 juli 2018 - 13:13
Roeli

Roeli

De waterbedrijven in Nederland verzoeken met klem om het gras niet te sproeien of auto's te wassen i.v.m. watertekort. Gras herstelt zich zelf nl. wel weer. Een auto kan ook met een emmer water. Zelfs de boeren en tuinders hebben , op veel plaatsen , een beregeningsverbod. Gebruik dus water waar het echt nodig is.
dinsdag 24 juli 2018 - 13:46
kristine 16

Kristine 16

Is voor gans Vlaanderen nu ook verboden.Zelfs sproeien met regen-of grondwater mag niet meer.
dinsdag 24 juli 2018 - 14:43
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

natuurlijk de vraag is gaat er controle zijn.want met glyfosaat is al gebleken dat er totaal geen controle is.
dinsdag 24 juli 2018 - 14:51
Wannus

Wannus

Mag wel s'avonds vanaf 20.u tot 8.u s'morgens in West.Vlaanderen
dinsdag 24 juli 2018 - 14:57
Pouketie01

Pouketie01

Inderdaad, Kristine
dinsdag 24 juli 2018 - 19:09
kristine 16

Kristine 16

Doe het toch maar om de 2 dagen en enkel bloemen en groenten,geen gras."s Ochtends en om 7u30 is alles gedaan.
dinsdag 24 juli 2018 - 20:45
Pouketie01

Pouketie01

Ik denk dat ik om 22u ga sproeien, wel niet het gras maar hetgeen dat slap hangt
dinsdag 24 juli 2018 - 21:21
kristine 16

Kristine 16

Als ik zo laat nog sproei heb ik een gans leger muggen rond mij Kan toch moeilijk een anti-mug pelargonium achter m'n...hangen,hé
dinsdag 24 juli 2018 - 21:28
Pouketie01
dinsdag 24 juli 2018 - 22:05
Roeli

Roeli

Regenpak aan, Kristine. Daar prikken ze niet doorheen.
woensdag 25 juli 2018 - 06:58
kristine 16
woensdag 25 juli 2018 - 09:42
Berend24

Berend24

Leuk die discussie over sproeien, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag....
woensdag 25 juli 2018 - 10:59
Wannus

Wannus

Beluchten pas ik toe in de bloembakken en vierkante meter bakken ,
om te voorkomen dat de grond volledig opdroogt en het water er niet
uitstroomt . Ik stek voldoende gaatjes en dan water geven ' savonds .
S'morgens sproeien niet aan te raden , daar het te snel verdampt .
Alhoewel er een totaal verbod komt , nu kan het nog beperkt in sommige
provincies met regen of put water .
woensdag 25 juli 2018 - 11:20
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

vandaag waren de gemeente arbeiders doodleuk plantvakken aan het gieten.op wat slaagt dat nu gisteren een verbod aankondigen en dan je eigen personeel dit laten overtreden.of het moet zijn dat gemeente arbeiders onder professioneel gebruikers vallen.zij mogen wel nog sproeien maar dan kan ik tegen de politie zeggen dat de tuinman het kraantje heeft open gezet.want dan mag die dit wel open zetten en ik niet.als het zo zit is dit net hetzelfde verhaaltje als met glyfosaat.die is ook verboden maar betaal je een tuinman zijn uren mag hij het wel spuiten.op deze manier lijkt het wel alsof de rijkaard met tuinman volledig buiten schot blijft.en de zelf tuinder moet toezien hoe alles verdort.
woensdag 25 juli 2018 - 14:43
Patrikc

Patrikc

Leuk die discussie over sproeien, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag..


Vreselijk hoe er zo vaak naast de kwestie geleuterd wordt...

Zulke schoenen met verluchtingsnagels gebruiken heeft nu geen zin, en als uw gazon al dor is, heeft water geven ook geen zin meer, het komt vanzelf goed na de droogteperiode, wanneer we weer klagen over teveel regen.
donderdag 26 juli 2018 - 15:58
pplakke

Pplakke

met die schoenen geen ervaring maar met de riek gaat het goed en dieper.weet niet hoe groot je gazon is als hij echt groot is zijn er ook machines te huur.
donderdag 26 juli 2018 - 20:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon