menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras tussen bloemen/planten

ode_ron

Ode_ron

Ik ruim een bloemborder op die verwilderd was. Grassen groeien tussen mijn wilde bloemen. Hoe geraak ik die grassen kwijt. In mijn kast vond ik ELOGE van EDIALUX. Is dit een geschikt middel hiervoor. Ook heb ik daar in deze border veel last van volgende plant, doorgroeid leverkruid/eupatorium perfolatium. Hoe geraak ik dat kwijt. Dat woekert maar verder
maandag 9 juli 2018 - 19:24
Polplastron

Polplastron

Zowel wat de grassen betreft als wat het leverkruid betreft, zal wieden volgens mij de enige goede oplossing zijn. Er is geen enkel product in de handel, tenzij ik iets gemist heb, dat wel grassen doodt, maar geen andere planten (het omgekeerde bestaat natuurlijk wel).
maandag 9 juli 2018 - 20:00
ode_ron

Ode_ron

Maar dat zijn zo van die vervelende grassen die je met wieden overtrekt.
Er bestaan producten om grassen tussen bodembedekkers te verwijderen door spuiten. Heeft er iemand ervaring mee.
maandag 9 juli 2018 - 20:16
pplakke

Pplakke

https://webshop.fransagro.be/views/product/4699/Eloge---500-ml

dit product dood dus grassen tussen sierplanten maar laat de sierplanten leven volgens de info.maar normaal kan je dit enkel met fytolicentie kopen.zelf heb ik dit nooit gebruikt maar vermoedelijk is dit in 2015 samen met zapper particulier uit de handel gegaan.er zullen ook sierplanten kunnen zijn die wel doodgaan ervan .maar welke juist daar heb ik geen idee van.je kan altijd eens een sierplantje testen om te zien of het ervan dood gaat. maar normaal gezien mag je het zelfs niet meer hebben.
maandag 9 juli 2018 - 21:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon