menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Hoge border

Ga naar meest recente reactie

Sarah444

Sarah444

Hallo allemaal,

Ik ben een leek in tuin aanleg, dus ik heb jullie hulp nodig!
In mijn tuin wil ik hoge borders maken van ongeveer 50cm hoog met stenen die ik ergens heb kunnen krijgen. Deze stenen zijn niet allemaal even dik, hoe kan ik hier een stevige border mee maken? Wat voor lijm heb ik hier voor nodig? Hoe voorkom ik dat hier aarde uit stroomt na regen?
Het moet ongeveer worden als in de afbeelding.

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen adviseren, alvast bedankt!

m.v.g. Sarah

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 23 juni 2018 - 22:54
LT

LT

Er zijn meerdere opties.
Zelf zou ik voor deze gaan: Als de muren staan, de binnenkant van de muur bekleden met vijverfolie. Daar kan niets doorheen. De bodem vrij laten dus, anders heb je geen afwatering.
zaterdag 23 juni 2018 - 23:06
lilyboskat5

Lilyboskat5

Antiworteldoek volstaat ook.
zondag 24 juni 2018 - 09:18
Sarah444

Sarah444

Bedankt
En mijn andere vraag? Hoe krijg ik een stevig muurtje wat ook de aarde kan houden?
zondag 24 juni 2018 - 17:49
Dany

Dany

met water, zand en cement en dan een muurtje metsen dan ga je een stevig muurtje hebben en vergeet je fundament niet te gieten
zondag 24 juni 2018 - 17:53
Sarah444

Sarah444

Kan ik daarmee ongeveer het resultaat bereiken als op de foto??
zondag 24 juni 2018 - 17:55
Dany

Dany

Als je het goed doet ben ik dat 100% zeker dat het zal zijn zoals op de foto, je moet wel een beetje handig zijn of iemand kennen die dat is en kan metsen
zondag 24 juni 2018 - 18:02
pplakke

Pplakke

die bakstenen op foto lijken mij los gestapeld ik zie toch geen voeg vulling.of het moet zijn dat ze gelijmd zijn dan zie je niet zo een dikke voeg.het bestaat in elk geval een losse muur dry stone wall in engels .dit word meestal uit natuursteen gedaan en is breder onderaan . https://thestonetrust.org/resource-information/photo-gallery/?tag=freestanding%20wall

nu verder is er nog iets belangrijk zit je in een moeras of eerder hoger gelegen.want als je hoog gelegen zit en je maakt nog eens een extra halve meter hoger.dan zal die bak kurkdroog worden en kan je blijven sproeien.
zondag 24 juni 2018 - 19:32
michaelvdv18

Tekst aangepast

Michaelvdv18


maandag 9 juli 2018 - 04:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon