menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Onbekend onkruid

Ga naar meest recente reactie

Roger89

Roger89

Goedenavond,

Er groeit een onkruid tussen het gras, de stenen en tussen de lavendel (boomschors).
Ik kan maar niet vinden wat het is, het verspreid zich razendsnel. In de bijlage een foto kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 12 juni 2018 - 21:55
leerling

Leerling

Voor mij moeilijk te zeggen aan de hand van je foto. Kan je een plantje van dichterbij fotograferen? Eventueel een plantje uittrekken en met wortel en al op een wit blad papier leggen?
dinsdag 12 juni 2018 - 22:23
Roger89

Tekst aangepast

Roger89

Dank voor je reactie, ik heb toevallig ook nog deze foto van het onkruid.

Ter info; het lijken allemaal individuele worteltjes.

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 12 juni 2018 - 22:37
leerling

Leerling

Lijken zaailingen van Hibiscus. Heb je zo'n struik in de buurt?
dinsdag 12 juni 2018 - 22:49
Roger89

Roger89

Klopt inderdaad, er staat een hibiscus boom en daarom heen is het begonnen. Nu is er in een straal van 10 meter veel groei. Wat kan ik eraan doen ?
dinsdag 12 juni 2018 - 22:59
leerling

Leerling

De plantjes die in het gras groeien zullen waarschijnlijk wel het loodje leggen als je ze een aantal keer mee maait. Voor de andere wordt het wieden.

Om verder uitzaaien te voorkomen, moet je de bloemen verwijderen zo gauw ze uitgebloeid zijn, of in elk geval de zaaddozen verwijderen voor ze vallen.
dinsdag 12 juni 2018 - 23:07
LT

LT

Ja Roger, Leerling zei het al: Zaailingen van hibiscus.
dinsdag 12 juni 2018 - 23:45
Roger89

Roger89

Bedankt voor de informatie! Ik ga ermee aan de slag en voor volgend jaar weet ik wat mij te doen staat!
woensdag 13 juni 2018 - 10:56
leerling

Leerling

voor volgend jaar weet ik wat mij te doen staat!

Hm, 'k zou niet wachten tot volgend jaar (tenzij je graag wiedt). Hibiscus gaat dit jaar nog in bloem komen.
woensdag 13 juni 2018 - 18:38
Roger89

Tekst aangepast

Roger89

Bij ons heeft deze al gebloeid en alles was al afgevallen. Heeft maar heel kort gebloeid.

Of bedoel je met woeden van de nieuwe plantjes?
woensdag 13 juni 2018 - 20:58
leerling

Leerling

Ah. Excuses dan.
In onze vorige tuin hadden we er ook een staan, maar dat was een zomerbloeier (juli-september).
woensdag 13 juni 2018 - 21:00
Roger89

Roger89

Geen probleem, in ieder geval bedankt! Ik kan aan de slag
woensdag 13 juni 2018 - 23:09
Tuinprins

Tuinprins

Sorry maar die Hibiscus kan DIT jaar nog niet gebloeid hebben en ook al die nakomelingen hebben verwekt!

Die zaailingen zijn afkomstig van het zaad van vorig jaar dat nu massaal ontkiemd is. Het adagio is dus dat je na de bloei in juli/augustus de zaaddozen eruit haalt anders heb je volgend jaar hetzelfde resultaat. Alleen de zaaddozen er voor de winter afknippen en wil je de hibiscus flink snoeien dan doe je dat in maart/april (beetje afhankelijk van het weer). Hibiscus bloeit op eenjarig hout dus snoei in het voorjaar gaat niet ten koste van de bloei.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 14 juni 2018 - 06:39
Roger89

Roger89

Tuingrond bedankt voor je bericht. Ik zal wel in de war zijn
donderdag 14 juni 2018 - 22:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon