menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Dik gras

Ga naar meest recente reactie

Gunther21

Gunther21

Hallo

Iemand een idee welke soort dit dik gras is en hoe we dit gras uit ons gazon krijgen? Met gewoon maaien lijkt het niet weg te gaan..

Mvg Gunther

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 5 juni 2018 - 09:28
LT

LT

Heb er zelf ook last van...Uitsteken helpt...
dinsdag 5 juni 2018 - 09:54
remoras

Remoras

Is dit niet hetzelfde als hetgeen ik net hieronder heb gevraagd?

https://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/4/tuinaanleg-onderhoud/65095/is-dit-onkruid
dinsdag 5 juni 2018 - 10:17
LT

LT

Remoras, lijkt we wel.
dinsdag 5 juni 2018 - 10:32
Gunther21

Gunther21

Dit is volgens mij niet hetzelfde als jij bedoeld Remoras , ik denk (maar weet het niet zeker) dat het witbol (dik gras) is wat wij hebben staan in ons gazon!
dinsdag 5 juni 2018 - 11:35
remoras

Remoras

In mijn tuin ziet het er wel heel gelijkaardig uit hoor. Maar ik ken er niks van. Het ziet er ook zo uit, dikkere blaadjes tov het gras en ook klein beetje anders van kleur.
dinsdag 5 juni 2018 - 15:20
Gunther21

Tekst aangepast

Gunther21

Ja ik ken er ook niet veel van. Ik zal er morgen eens eentje verwijderen en een foto maken.
dinsdag 5 juni 2018 - 23:09
Gunther21

Tekst aangepast

Gunther21

Dit is wat ik bedoel met dik gras , heb er een vandaag een aantal uitgedaan maar dat is hopeloos... grrr

woensdag 6 juni 2018 - 11:27
Gunther21
woensdag 6 juni 2018 - 11:28
remoras

Remoras

Dat is exact hetzelfde als hetgeen ik heb Zie mijn foto in vorige thread
woensdag 6 juni 2018 - 14:58
Gunther21

Gunther21

Dit zou volgens verschillende mensen witbol moeten zijn , dit zou verdwijnen met regelmatig te maaien (al heb ik er mijn twijfels over) , heb een hele hoop uitgestoken maar dat is bijna niet te doen... hoe groot is je gazon? ben jij er al mee bezig?
woensdag 6 juni 2018 - 15:34
remoras

Remoras

Bij mij is het effectief straatgras. Want bij bloei krijgt het kleine pluimen met witte tot lichtgroene haartjes.
Gisteren was ik toevallig op een event in Damme. En het domein was prachtig onderhouden. Heel mooi gazon, zeer dens gras. En ook daar kwam ik straatgras (of variant) tegen. Op zo een domein is dat onbegonnen werk om dat uit te trekken.

Ik heb een stadstuin, voordeel van in stad te wonen Mijn tuin is slechts 50-tal m2 groot. Ik loop er dagelijks door en als ik er dan tegenkom trek ik ze manueel uit met een steekmes. Het is niet meteen de meest aangename job maar ergens geeft het wel voldoening. En hopelijk ben ik er na een tijdje vanaf. En anders zal het een dagelijks routine worden. 10-tal per dag

Maaien helpt niet, want ik maai om de 3-tal dagen en dat straatgras is platter beginnen groeien zodat die onder de mensen blijft. Wel slim onkruid.
donderdag 7 juni 2018 - 09:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon