menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Benzine haagschaar, tips?

Ga naar meest recente reactie

victory

Tekst aangepast

Victory

Beste tuinvrienden,

ik heb even jullie raad nodig. Het is weer tijd van het jaar om de hagen strak te scheren.
Mijn elektrische haagschaar (onbekend merk) ben ik eerlijk gezegd beu.
Ik wil deze keer eentje op benzine, de hagen waarover het gaat zijn beuk en liguster.

Iemand met wat meer kennis die me wat raad kan geven? Alvast dank!
donderdag 10 mei 2018 - 13:28
Patrikc

Patrikc

Lawaai, stank, dure brandstof, zwaar, je gaat die benzinehaagschaar nog vlugger beu zijn.

Ik kan absoluut een elektrische haagschaar van een gekend merk aanraden, of een accuhaagschaar.
donderdag 10 mei 2018 - 13:33
victory

Victory

Het is vooral het gebruiksgemak (gene kabel) die mij voor een benzine model doet kiezen. Ze hebben ook wel meer power, met als gevolg dat alles sneller klaar is wanneer ik aan het scheren ga.
Tja lawaai, daar bestaan gehoorbeschermers voor...brandstof en gewicht neem ik er wel bij
donderdag 10 mei 2018 - 13:54
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

ik heb ooit eens een tweetakt benzine haagschaar gekocht.was een topcraft uit aldi koste iets van 100 euro dus niet super duur.ik heb dat ding 1 maal gebruik en nooit meer super zwaar en enorm lawaai 114 decibel stond er op.daarvoor werkte ik met een gewone hand snoeischaar.nu ook opnieuw met een telescopisch model (Freund 5380 TA).dit weegt licht oke je moet wel die beweging maken.maar ik vind het even snel werken als elektrisch.ik heb heel wat haag te doen langs 2 kanten dan nog.dus ook voor grote tuinen is het mogelijk .
donderdag 10 mei 2018 - 14:28
Patrikc

Patrikc

Ik heb tientallen benzine haagscharen in gebruik, ze worden systematisch vervangen door een accu-model.
donderdag 10 mei 2018 - 14:36
Dunya

Dunya

Ik heb 2 jaar geleden een Metabo met accu gekocht na lang gesukkel met een kabel. Werkt 1 uur op accu en met de reserve accu kan je meteen weer doorwerken. Accu is in minder dan een uur opgeladen. Super licht en snoeit gelijk je door boter gaat.
zaterdag 12 mei 2018 - 08:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon